Erik Eskedal

Digital strateg og leder av Iteo Digital

936 74 374

erik@iteo.no

Jeg hjelper Iteo sine kunder med digitale kommunikasjonsstrategier, markedføring og forbedringer og tilpasninger for å skape bedre kommunikasjon og resultater gjennom sine websider og sosiale medier. Jeg jobber med budskapsutvikling, innholdsmarkedsføring, sosiale medier, marketing automation og strategier. Kursholder og foredragsholder innen sosiale medier, LinkedIn, med mer.

Jeg har jobbet med kundeopplevelser, markedsføring og kommunikasjon i over 14 år. Nye digitale plattformer har gitt bedrifter muligheten til å kommunisere på helt nye måter. Jeg lever og ånder for gode digitale opplevelser og kommunikasjon.

Jeg har hovedsaklig jobbet innen B2B og har tilegnet med erfaringer rundt hvordan god kommunikasjon fungerer i kompliserte beslutningsprosesser. I Affecto og Visma har jeg jobbet med markeds og kommunikasjons strategier. Jeg lanserte Norges første «interne Facebook» i Affecto og har utviklet sosiale medie strategi for Visma konsernet og coachet ulike selskaper i sosiale medier, blogging og digitale strategier.

I Tele2 var jeg ansvarlig for self-service og kundeservice i sosiale medier.

ERFARING

Digital Communication manager (2011 – 2012.)

Visma

Selfservice coordinator (2010 – 2011)

Tele2

Marketing & CRM Manager (2006 – 2010)

Affecto

Produkt og markedskoordinator (2004 – 2006)

GPBM Nordic AB

Markedskoordinator (2003 – 2003)

Affecto

UTDANNING

Handelshøyskolen BI (1999 – 200)

BAh, Internasjonal markedsføring


Blogginnlegg

  • 6 år med trender fra SXSW
  • Iteo med kraftig ny kunde
  • Iteo er sertifisert HubSpot-partner
  • Iteo søker deg som kan Hubspot og inbound marketing!
  • Er du helt rå på Facebook, SEO og PPC?
  • Våre mest leste blogginnlegg i 2016
  • Derfor er Facebook viktig, også for deg som selger til bedrifter
  • Hva skal en digital strategi inneholde?
  • Slik lager du en digital markedsstrategi
  • Hva er en digital markedsstrategi?
  • 10 grunner til at du trenger en digital strategi
  • Våre mest leste blogginnlegg i 2015
  • Simen Berg til Iteo
  • Fri flyt i Iteo
  • Søker digitale eksperter
  • Digitale Trender 2015
  • Hvordan skrive en god bloggpost
  • Medarbeidersamtalen med nettsiden
  • Sosial kjøpsprosess - Social Buying
  • Endret markedsføring - Fra Top of Mind til Friend of Mine
  • Hvordan møte kundenes behov
  • Hvordan skrive for Google
  • Den nye kundereisen
  • Innholdsmarkedsføring og reklamejournalistikk
  • Strikk for livet: Best på digitalt engasjement i Europa
  • Om å åpne lukkede dører og strikke for livet - Digital Communication Awards
  • LinkedIn fjerner produkter og tjenester fra bedriftssidene
  • Digitale Trender 2014 - Rapport om digital modenhet
  • Slik lager du en LinkedIn Company Page
  • Slik bygger du en komplett LinkedIn profil
  • LinkedIn lanserer Showcase sider - få frem dine produkter eller merkevarer
  • Vil du dele lokaler med Iteo?
  • 5 tips for å lykkes med Facebook for B2B bedrifter
  • Designet årets nisjenettsted
  • LinkedIn - slik får du en bedre profil, enkelt!
  • Sosiale medie trender for B2B
  • 13 LinkedIn-råd til virksomheter
  • Hva vil dette "social" egentlig si? - Bør vi kvitte oss med begrepet?
  • Digital markedsføring og B2B