Frokostmøte 27. november: Bli bedre på strategisk måling og evaluering av kommunikasjon

Kommunikasjonsforeningen, BI senter for virksomhetskommunikasjon, AMEC og Iteo inviterer til frokostmøte. Møtet er for kommunikatører som ønsker å bli inspirert og lære mer om måling og evaluering av arbeidet sitt.

En person holder en mobil i hånden og har en laptop foran seg. På begge skjermene er det statistikk og måling.

Mange av metodene som kommunikasjonsbransjen har brukt for å måle og evaluere arbeidet sitt er ikke lenger tilstrekkelig. For å være effektive må kommunikasjonen planlegges og måles på en mer integrert måte, og kommunikatører må kunne vise hvilken effekt arbeidet har på organisasjonens mål.

På dette frokostmøtet får du innsikt i hvordan du setter meningsfulle mål som gir verdi, og hvordan du måler og evaluerer gjennom hele verdikjeden. Frokostmøtet holdes på Handelshøyskolen BI i Nydalen, Oslo, tirsdag 27. november. Dørene åpner 08:15 og arrangementet varer til 10:00.

Meld deg på

Sliter med å forstå verdien kommunikasjonen har for forretningsmål

Svein Inge Leirgulen er sentralstyremedlem i Kommunikasjonsforeningen og kommunikasjonssjef i Tekna. Han er en av foredragsholderne og skal dele sine erfaringer fra jobb og kursing for kommunikatører.

– Min erfaring er at mange kommunikatører sliter med å forstå hvordan kommunikasjonen leverer verdi til forretningsmål, og hvordan de skal konvertere forretningsmålene til smarte kommunikasjonsmål. Jeg opplever at mange ønsker en større forståelse for måling og evaluering gjennom hele verdikjeden, forteller Leirgulen.

 

– Måling er elefanten i rommet for kommunikasjonsbransjen 

Jesper Andersen er strategisk rådgiver og eier av Quantum PR Measurement. Han er også medlem i AMEC – den internasjonale bransjeforeningen for måling og evaluering av kommunikasjon, og skal dele sine råd under frokostmøtet. Andersen støtter AMECs arbeid med å høyne standarden innen kommunikasjonsmåling- og analyse.

– Måling er på mange måter elefanten i rommet for kommunikasjonsbransjen. Det blir oppfattet som tungvint, dyrt og til tider umulig. Derfor erstatter kommunikatører reell effektmåling med pseudobegreper som AVE (estimert annonseverdi), og jakter på presseklipp og ‘likes’ på Facebook, sier Andersen.

 

En del av Measurement Month

Frokostmøtet arrangeres i forbindelse med Measurement Month – et globalt arrangement i regi av AMEC. I én måned samles kommunikatører verden rundt til workshops og seminarer. Målet er at kommunikatører skal bli bedre på å måle resultater av kommunikasjonsarbeidet, og bruke dette strategisk for å synliggjøre verdien kommunikasjonen har for virksomheten.

 

Dette får du på frokostmøtet om strategisk måling og evaluering av kommunikasjon:

 

Putting Value in Evaluation – How to Use Measurement to Demonstrate the Value of Communication

Alexander Buhmann, Assistant Professor på BI institutt for kommunikasjon og kultur og co-leder for BI senter for virksomhetskommunikasjon, om hvordan du setter meningsfulle mål som knytter kommunikasjonen opp mot forretningsstrategien, og skaper verdi.

 

 

Hvordan måle og evaluere gjennom hele verdikjeden

Svein Inge Leirgulen, sentralstyremedlem i Kommunikasjonsforeningen og kommunikasjonssjef i Tekna, om hvordan du kan måle og evaluere gjennom hele verdikjeden – fra fastsettelse av smarte mål til valg av aktiviteter, måleparametere og innvirkning på organisasjonen.

 

 

How You Can Become a Measurement Jedi

Jesper Andersen er strategisk rådgiver og eier av Quantum PR Measurement, og medlem av AMEC. Han deler 8 kritiske steg på veien mot å bli en Jedi innen måling og evaluering av kommunikasjon.

 

Meld deg på

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Lyst til å kommentere?
Bidra gjerne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *