Hvordan lage en digital strategi

/
En god strategi beskriver hva som skal gjøres, og velger bort det som ikke skal gjøres. Her er Iteos rammeverk for digitale strategier.

Hva er Inbound marketing?

/
Inbound. Et dårlig norsk ord, men om du jobber innen markedsføring er det garantert noe du har hørt om. Men hva er Inbound marketing, og hvordan kommer du i gang?
Trender sxsw 2017

6 år med trender fra SXSW

/
Hvilke trender har SXSW gitt oss de siste årene? Vi har sett på SXSW trendene i 2017 og 5 år tilbake. Les om trendene og last ned SXSW 2017 Trendrapporten.
Hva skal en digital strategi inneholde?

Hva skal en digital strategi inneholde?

/
En digital strategi har mange likheter med hoveddelene til en tradisjonell markedsstrategi, men er fokusert på de kanalene og virkemidlene som er digitale. I vår serie har vi nå kommet til vårt siste innlegg: Hva skal den digitale strategien inneholde?
10 grunner til at du trenger en digital strategi

10 grunner til at du trenger en digital strategi

/
Har du en digital strategi? Trenger du det? Alle snakker om at virksomheter må endre seg til den digitale tidsalder. Vi gir deg svaret på hvorfor du trenger en digital strategi og 10 tegn på at det er på tide å sette seg ned og lage den.

Innholdsmarkedsføringen må følge kundens beslutningsprosess

/
Innhold må være tilpasset kunden og hvor denne er i beslutningsprosessen. Hvordan kan du ta kunden fra å være uvitende om deg og det du leverer, til å bli en fornøyd ambassadør?
dragen mot pennen - byråkratimonsteret

Riv siloene sier du?

/
Riv siloene! Dette er et mantra vi i Iteo har messet om lenge. Vi har et unikt innblikk fra innsiden av mange ulike selskaper. Vi har sett begrensningene ved å opprettholde kommunikasjonssiloer.
Misfornøyde kunder

Sosiale medier endrer kundeservice

/
Tidligere kunne man komme seg unna med dårlig kundeservice i butikken. I dag er situasjonen en ganske annen, takket være sosiale medier.

3 ledere som endrer verden med god strategisk kommunikasjon

/
Mange ledere har en oppfatning om at kommunikasjon er noe som andre får ta seg av. Det er viktigere å bruke tid på administrative oppgaver. Budsjettjusteringer må godkjennes, initiativer må forankres internt, og uansett er det tryggere å si litt for lite enn litt for mye.
Ill: PixOne/shutterstock.com

Iteo lanserer ny markedsføringsmodell for olje- og gassbransjen

/
Vårt ferske samarbeid med skotske Fifth Ring gir den norske olje- og gassnæringen «mer for mindre» når de skal markedsføre seg over hele verden.

Iteo i verdens største nettverk for B2B-markedsførere

/
Iteo er nå norsk representant for det globale byråsamarbeidet BBN. Det gir våre kunder helt nye verktøy og metoder for merkevarebygging med digital markedskommunikasjon.

2015 fra A til Å

/
Vi har fått en rekke nye kunder, nye kollegaer og nye lokaler, hatt julebord på toppen av Oslo og gjort jobb vi kan være stolte av for kundene våre. Tradisjonen tro oppsummerer vi 2015 fra a til å.

Kommunkasjonstrender 2016 - Dette vil prege kommunikasjonsåret 2016

/
Iteo tar en kikk i krystallkulen og ser hvilke kommunikasjonstrender som vil definere neste års kommunikasjonskampanjer. Med utgangspunkt i vårt søsterbyrå Hotwires trendrapport har vi gjort oss noen meninger om kommunikasjonstrendene for 2016.

Finanseliten mot kommunikasjonfolk på Twitter

/
Er finansledere mer aktive på Twitter enn kommunikasjonsledere? Og hvorfor er de der i utgangspunktet? Jeg har tatt en nærmere titt.

Markedskampanjene skjer i siloer

/
En undersøkelse viser at det er fortsatt et stykke igjen før markedskampanjene utvikles for alle kanaler og flater.

Ikke glem å være sosial i sosiale medier

/
Vi alle har sett, ledd og delt de virale historiene fra sosiale medier. Vi humrer av misfornøyde kunder som med rim, regler og morsomme bilder deler en opplevelse eller klage. Latteren sitter enda løsere når bedriften tar seg selv mindre seriøst og svarer tilbake i samme tone.

Flere deltagere på konferansen med innholdsmarkedsføring

/
For andre året på rad har Dell satset på godt innhold i form av artikler og de ansatte som markedsførere for å lokke publikum til sin viktigste lokale konferanse. I år ble det satt rekord.

«Mobile first» er en sykdom

/
Internettsykdommen vinner terreng. Den nyeste mutasjonen er «mobile only».

Ut i verden med norsk laserteknologi

/
Siden 2011 har vi jobbet tett med NEO Monitors for å synliggjøre det ypperste av laserteknologi til avanserte ingeniørbedrifter over hele verden.

Linie Award 2015

/
Tidligere i sommer var vi med på Linie Award, også kjent som den gjeveste talentkonkurransen for unge kokker og bartendere. Her oppsummerer vi i korte trekk hva kommunikasjonsarbeidet gikk ut på, og hvordan vi gjennomførte det.