Det viktigste verktøyet du kan ha i markedsføringen er innholdet

Hvorfor? Fordi innholdet er det viktigste verktøyet du har når du skal markedsføre deg selv.

Et godt innhold støtter alltid opp under de to viktigste elementene i markedsføring:

  • Søk – det hjelper ikke at du har godt innhold dersom du ikke dukker opp i søkene til din målgruppe. Du må derfor analysere deres søkevaner og finne ordene de bruker
  • Sosialt – et godt innhold er verdt å ta med inn i sosiale medier. Gi leserne et verdifullt innhold de ønsker å dele videre

Godt innhold fokuserer på mottakerens interesser og tilfører en konkret nytteverdi. Det må også skape en mulighet for mottakeren til å utføre en handling som støtter dine målsettinger.

Hva kjennetegner god innholdsmarkedsføring?

  • Informasjonen er relevant for den målgruppen du ønsker å nå
  • Den gir ikke bare informasjon, men også en løsning på utfordringer kunden står overfor uten å bli produktfokusert
  • Den leveres i en jevn strøm, og er en del av din planlagte kommunikasjon

Kort og godt handler innholdsmarkedsføring om å vise kompetanse uten å ty til skryting.

For å lykkes med dette er det viktig å avklare intensjon og ønsket handling fra aktivitetene

Vi hjelper deg med å:

  • Identifisere ekspertene og kompetansen som allerede finnes i bedriften din
  • Vi analyserer målgruppene og kartlegger tema de ønsker eller har behov for mer informasjon om
  • Vi organiserer kommunikasjonen og bidrar til å lage innhold som skaper engasjement og handling

Lurer du på hvordan vi kan hjelpe deg med innholdet? Ta en titt på våre siste prosjekter.

Har du lyst til å produsere et innhold som treffer kundene dine der det skal? Ta kontakt for en uforpliktende prat i dag.