13 LinkedIn-råd til virksomheter

LinkedIn er blitt en av virksomhetens viktigste kanaler for rekruttering. Her er tips til hvordan du fremstår som en attraktiv arbeidsgiver på LinkedIn.

Alle virksomheter som skal ansette bør være tilstede på LinkedIn. Man blir søkt opp enten man vil eller ikke og potensielle ansatte danner seg viktige inntrykk etter hvordan virksomheten fremstår eksternt.

Her er noen enkle råd:

  • Alle ansatte bør ha en oppdatert profil som er lenket opp mot selskapets side
  • Ha et godt og tydelig coverfoto som speiler bedriftens personlighet
  • Bruk en tydelig selskapslogo som også fungerer i små kvadratiske formater
  • Ha en klar og tydelig bedriftsbeskrivelse, slik at du blir lett å finne ved søk
  • Bruk video til å presentere selskapet på en rask og virkningsfull måte
  • Sørg for at dine viktigste produkter og eller tjenester er presentert på siden (oppdateringTidligere var dette mulig gjennom produkt og tjeneste sider. Nå kan dette gjøres via Showcaspages)
  • Be om produktanbefalinger fra kunder (oppdatering: Ikke lenger mulig, da LinkedIn har fjernet produktsider)
  • Bli kjent med de ulike løsningene LinkedIn tilbyr til rekruttering, markedsføring og salg
  • Hva er grunnen til at du er på LinkedIn? Vit hva du vil og sørg for at profilen reflekterer det
  • Vær søkbar. Bruk nøkkelord som du ønsker å bli funnet på i din overskrift og i sammendraget
  • Skap en profil på alle språk. Ha både en norsk og engelsk profil. Har du interesser i Frankrike, ha en fransk profil
  • Bruk annonser. De koster lite og man kan skyte med rifle fremfor hagle
  • Skap egne og oppfordre gjerne ansatte til å engasjere seg i grupper og faglige debatter
  • Del historier som styrker bedriftens identitet.

Hva er ditt beste tips?

Relevante innlegg

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk