Historiefortelling

God historiefortelling er basert på innsikt

/
For å lykkes med markedsføring må du kommunisere på målgruppens premisser. Du må fortelle deres historie – ikke din egen.

Slik lager du en bedriftsside på LinkedIn

/
I Norge er det over 1,2 millioner LinkedIn-brukere. Flere av dine ansatte har sannsynligvis en profil der. For best mulig synlighet er det viktig at profilene deres er koblet opp mot virksomheten din. Her gir vi deg oppskriften på hvordan du kan bygge en bedriftsside og hva som er viktig å tenke på.

Ekspertenes råd om hvordan man redder et prosjekt

/
Analytikerne i Gartner deler sin ti-trinns prosess for hva som bør gjøres når prosjektet ditt kullseiler.
Marianne Johannessen, Malling & Co

Suksess på bunnlinja med inbound marketing

/
Gjennom en strategisk satsning på inbound marketing har Eiendomshuset Malling & Co økt sin synlighet på digitale flater, skaffet viktige leads og økt sine inntekter. Markedssjefen forteller her om arbeidet og suksessen det medfører.

Gode resultater med native advertising

/
Hva er native advertising og hvorfor lønner det seg å bruke det? Vi gir deg en kjapp introduksjon og deler fire gode erfaringer.
BBN med fire nye medlemsbyråer

Nye partnere i Sveits, Amerika, Danmark og Japan

/
Verdens største nettverk for B2B-markedsførere, BBN, fortsetter å vokse. Med nye medlemsbyråer i Japan, Sveits, Danmark og Amerika har Iteo nå samarbeidspartnere i 27 land.

Hjelp, jeg mistet databasen min!

/
I disse GDPR-tider er det mange virksomheter som har mistet et betydelig antall kontakter. Vi gir deg åtte råd til hvordan du får kontaktene dine tilbake.

Møt Iteos nye kommunikasjonsrådgiver

/
Den 1. mai var Hanne Kristine Vederhus (31) på plass som ny kommunikasjonsrådgiver i Iteo. Hun kom fra stillingen som innholdsredaktør i Nordic Choice Hotels og tar med seg solid kompetanse innen innholdsmarkedsføring og CRM-kommunikasjon. Vi ønsker Hanne Kristine velkommen til oss!

Oppskriften på et godt byråsamarbeid

/
Etter syv år har resultatene aldri vært bedre enn nå. Markedsdirektøren i NTT Security deler her sin oppskrift på hvordan lykkes med PR.

Seks tips til hvordan du kan tolke dine kunders digitale kroppsspråk

/
Skal du skaffe deg et konkurransefortrinn og selge mer i dag, må du vite hvordan du skal tolke det digitale kroppsspråket til prospekter tidlig i kundereisen.
Markedsføring av arrangement

Slik får du flere deltakere på arrangementet ditt

/
For mange virksomheter er kommunikasjon rundt et arrangement begrenset til å dele landingssiden med påmeldingsskjema i sosiale medier og via e-post til de viktigste kundene. Da går de glipp av nye verdifulle leads.

85 % mener de tjener mer med marketing automation

/
En nordisk undersøkelse gjennomført av ID BBN viser at marketing automation skaper økte inntekter for bedrifter. Utfordringene ligger i kunnskap og ressurser.
6 Måletall for markedssjefen

6 måletall for den moderne markedssjefen

/
I rapportene som beskriver effekten av markedsføringen, bør du fortsatt være oppmerksom på trafikk, engasjement i sosiale medier og konverteringsfrekvenser, men resultatene du legger frem for lederne bør presenteres på en måte som begeistrer! Vi har laget en E-bok som gir deg seks måletall som viser verdien fra markedsføringen.
Iteo når ny milepæl med 20 ansatte

Iteo når ny milepæl med 20 ansatte

/
2017 ble et år med stor vekst for Iteo og det lille hyggelige byrået er fremdeles veldig hyggelig, men ikke så veldig lite lenger. Iteo startet 2018 med ansettelse av tre nye kollegaer, og ble dermed 20. Vi ønsker Håvard, Elin og Fredrik velkommen!

Iteos første æresmedlem

/
Ingen har vært viktigere i Iteos endringsprosess enn Erik Eskedal. Når han nå forlater Iteo vil vi takke han for våre beste faglige år.
7 tips til GDPR

Syv tips til GDPR for markedsførere

/
GDPR, de nye personvernreglene eller personvernforordningen. Kjært barn har mange navn, og har du ikke lest noe knyttet til temaet allerede er det høyst imponerende. Det skrives og kurses, og noen tilbyr til og med sertifiseringer innen området.
GDPR og personvernerklæringen

Hvorfor må du oppdatere personvernerklæringen i forbindelse med GDPR?

/
De nye personvernreglene under GDPR krever samtykke fra alle individer du ønsker å markedsføre deg mot ved hjelp av direkte påvirkning. Her ser vi på hvorfor du må oppdatere personvernerklæringen.
Be om samtykke til markedsføring må

Hvorfor du bør be om samtykke til markedsføring nå

/
Har du tillatelse til å sende e-post til alle kontaktene du har i CRM- eller mailløsningen din? Når GDPR trer i kraft 25. mai 2018 kan du kun sende ut nyhetsbrev, tilbud eller annen markedsføring til personer som har gitt sitt samtykke til å motta denne typen informasjon fra selskapet ditt. Men hva skjer når alle bedrifter frem til mai skal sende ut en forespørsel om å fortsatt få lov til å sende reklame? Det blir kaos, og kunden går lei.
Ansatte forstå GDPR

Hvordan sørge for at de ansatte forstår GDPR?

/
GDPR omfatter hele organisasjonen. Alle i bedriften må derfor informeres om de nye rutinene og reglene for behandling av kontaktinformasjon, og forstå hva det betyr for dem. Her er rådene for hvordan du bør gå frem.
Samtykke og GDPR

Hvordan få samtykke til markedskommunikasjon under GDPR

/
Nye personvernregler under GDPR krever at du må ha tillatelse til å ta kontakt direkte med enkeltindivider. Vi ser nærmere på hvordan du kan få samtykke fra de du ønsker å snakke med.