Slik skal vi bli årets byrå i 2017

Innsikten fra Dagens Næringsliv sin byråundersøkelse har gjort at vi har blinket ut tre satsningsområder. En av disse er å bli best på måling.

Sort/hvitt bilde av storby om natten. Oransje tekst: Slik skal vi bli Årets byrå 2017

Jubelen sto i taket i mai da vi ble kårets til nest beste kommunikasjonsbyrå i Norge. Avstanden opp til vinneren Trigger var på promillenivå. Disse resultatene var den største anerkjennelsen vi kunne få, siden kåringen var basert på kundetilfredshet. Om vi ser bak tallene var det mye positivt. Vi er det byrået i Norge som er:

  • Best til å skrive
  • Flinkest til å levere forretningsnytte
  • Soleklar vinner innen kategorien prisverdi. Med dette menes hvor godt vi lykkes i å oppnå resultater i forhold til investerte midler, samt hvor flinke vi er til å foreslå kostnadseffektive løsninger som gjennom valg av kanaler, konsept, utnyttelse av firmaets egne ressurser, m.m.

Alle disse tre punktene er noe som er særlig viktig i vår modell for kostnadseffektiv markedskommunikasjon, og det er gledelig at kundene anerkjenner at leveransene våre er stødige, at vi støtter deres forretningsmål, og at vi sammen evner å hente ut størst verdi fra investerte markedsmidler.

Teksten "2017 fra A til Å". I bakgrunnen er en person som skriver på laptop og en annen på et regneark
Anbefalt lesning:

Strategi, innhold og måling

På DNs priskåring var leder for det svenske PR-byrået Westander tilstede. De har vunnet samme kåring fem ganger de siste åtte årene, og det er den desidert tyngste og viktigste kåringen hos våre naboer i øst. Han holdt et inspirerende innlegg om hvordan byrå burde bruke innsikten for å bli bedre. Vårt mål er å stå øverst på pallen i 2017 og tar derfor Westander på kornet når vi blinker ut tre viktige satsninger:

  • Sterkere på strategi: Større dybdekunnskap om kundenes unike bransjer skal sørge for at vi proaktivt kommer med flere forslag som gir målbare resultat
  • Innovative på innhold: Vi skal lykkes enda bedre for våre kunder ved å lage mer nyskapende innhold (tekst, grafisk, visuelt, video, foto) og bli enda sterkere på digital spredning
  • Mestere på måling: På alle våre faste kunder skal vi innføre et innovativt målesystem som gjør at vi kan bevise verdien fra våre leveranser. Dette skal gjøre det lettere å demonstrere avkastning på markedsinvesteringer. Dette vil være en nødvendighet i årene som kommer.

One stop shop

Vi er særlig opptatt av å lykkes med måling siden dette sisteleddet er avgjørende for å demonstrere resultatene som gjør det unaturlig for kundene å velge andre. Iteo skal være en «alt på ett sted» tilbyder av markedsførings- og kommunikasjonstjenester, og slike kåringer er derfor viktig for å lære og evaluere mens vi er i en konstant konstruktiv endring.

Denne undersøkelsen ble gjennomført ved at det svenske analysebyrået Regi intervjuet kunder fra hvert byrå. Dagens Næringsliv var ansvarlig for undersøkelsen. Totalt 48 norske kommunikasjonsbyråer ble vurdert, og 850 undersøkelsessvar fra kommunikasjonskjøpere var med.

Send meg en mail om du har et behov innen kommunikasjon og markedsføring. Vi stiller gjerne på et uforpliktende møte

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.