Måling av kommunikasjon.

Beskytt budsjettene med måling

27. november kommer Jesper Andersen på frokostseminaret; Strategisk måling og evaluering av kommunikasjon. Der vil han dele sine beste tips for hvordan din virksomhet kan få mer igjen for mindre ved å måle og evaluere kommunikasjon.

Utsnitt av to hender og flere ark med statistikk og målinger, under et forstørrelsesglass.

Jesper Andersen driver selskapet Quantum PR Measurement, og er blant Europas fremste eksperter på måling av kommunikasjon.

Snakk samme språk som ledelsen

– Kommunikasjonsbransjen har lenge snakket om viktigheten av måling, men fortsatt er det mange virksomheter som ikke måler sine tiltak eller måler på en måte som ikke gir verdifull innsikt, innleder Andersen.

Bilde av Jesper Andersen, strategisk rådgiver i Quantum PR Measurement.

Strategisk rådgiver Jesper Andersen holder innlegg under frokostmøtet; Strategisk måling av kommunikasjon, tirsdag 27. november 

27. november kommer dansken til Oslo for å dele sine tips for måling og evaluering av kommunikasjon. Frokostmøtet arrangeres i forbindelse med Measurement Month, som er et globalt arrangement i regi av den internasjonale foreningen for måling og evaluering av kommunikasjon (AMEC).

– Ulike virksomhetsområder har blitt stadig bedre på å dokumentere effekten av sitt arbeid. Gjør ikke vi kommunikasjons-folk det samme, er vi de første som utsettes for budsjettkutt. Kommunikasjonsavdelingen må snakke samme språk som ledelsen og da er måling og evaluering nøkkelen, fortsetter Andersen som arbeider med flere av Danmarks største virksomheter.

 

Kommunikasjonsmål skal reflektere virksomhetsmål

Frokostmøtet er for kommunikatører som ønsker å bli mer effektive ved å bruke strategisk måling og evaluering, og kunne vise effekten kommunikasjonsarbeidet har på organisatoriske mål. Det avholdes på Handelshøyskolen BI i Oslo. I tillegg til Jesper Andersen vil Alexander Buhmann, assisterende professor på BI ved institutt for kommunikasjon og kultur, og Svein Inge Leirgulen, sentralstyremedlem i Kommunikasjonsforeningen og Kommunikasjonsdirektør i Tekna holde innlegg.

Vi har fått enorm respons på frokostmøtet, og alle plasser er nå fylt opp. Om du ønsker å komme i kontakt med noen av foredragsholderne er det bare å ta kontakt med oss.
 
Kontakt oss
 
– Kommunikasjonsmål skal støtte virksomhetsspesifikke mål. 10-15 % av kommunikasjonsavdelingens budsjett bør allokeres til måling og evaluering. Min erfaring er at de aller fleste virksomheter ikke er i nærheten av å allokere så mye til måling og evaluering. Derfor vet man ikke effekten av tiltakene, og det blir vanskelig å vite hvilke tiltak som fungerer og hvilke tiltak som ikke fungerer. Det ønsker jeg å gjøre noe med, avslutter Andersen.

Ønsker du å komme i kontakt med Jesper for flere råd om strategisk måling og evaluering? Fyll ut skjemaet under, så tar vi kontakt med deg.

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Lyst til å kommentere?
Bidra gjerne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *