GDPR for markedsførere – hvordan kommer vi i gang?

Alle markedsførere blir berørt av de nye GDPR-reglene. Jobber du innen markedsføring, eller har ansvaret i en virksomhet betyr det at du må forberede deg. Vi gir deg sjekklisten for hva du bør starte med.

Undersiden av en hengelås med "GDPR" gravert inn

Den største endringen vil være hvordan personlige data kan brukes i forbindelse med markedsføring, hvordan dataene er lagret og sikret, og at man skal ha muligheten til å gi ut all informasjon man har om en person dersom personen ber om det.  Fristen for å etterleve de nye personvernreglene under GDPR er 1. juli 2018. Innen den tid må din bedrift forstå hva som kreves innenfor regelverket, og tatt en del grep for å få kontroll på dataene. Last ned vår sjekkliste «GDPR for markedsførere».

Kom i gang med GDPR-forberedelsene

GDPR-reglene innføres 1. juli 2018 og innen den tid må alt være klart internt slik at dere følger reglene fra og med denne datoen. Det er viktig å huske at GDPR ikke bare omfatter markedsføringen, og det er mange som har påpekt at rutinene og forståelsen for reglene må forankres hos ledelsen og omhandler hele bedriften. Men, for de fleste er det for markedsføringen disse nye reglene har størst innvirkning.

For å komme i gang med arbeidet for å etterleve de nye reglene er det en rekke tiltak som må settes i verk. Det haster,  men det er fortsatt tid frem til fristen.

Last ned sjekklisten for GDPR

Vi har laget en sjekkliste for hva du bør gjøre.  Denne listen gir et godt innblikk i hvordan du bør gå frem. Det viktigste for en markedsfører er at man må innhente tillatelse til å drive markedsføring mot potensielle og eksisterende kunder. Last ned sjekklisten her.

Vi anbefaler deg derfor også å lese vår bloggpost om hvordan du kan få samtykke og hvorfor du bør komme i gang med dette allerede nå.

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.