Har din bedrift innholdskultur?

Har dere innholdskultur?

Skal man lykkes med innholdsmarkedsføring må dine kolleger ha kjennskap og kunnskap til hva, hvorfor og hvordan. Her er 20 tegn som kan peke på at dere er på rett spor.

Har din bedrift innholdskultur?

  1. Virksomheten har definerte planer for innholdsproduksjon, distribusjon av innholdet, og fornuftige prosedyrer for gjenbruk
  2. Dere evner å løfte blikket og fortelle om hvordan deres produkter/løsninger/tjenester/kunnskap gir fordeler i en større sammenheng
  3. De som vil, får lov til å bidra
  4. Ansatte tipser jevnlig markeds- og kommunikasjonsavdelingen om relevante historier
  5. Ansatte har en god formening om hva som er en nyhet/kunnskap man bør dele
  6. Det diskuteres ideer til markedskommunikasjon, også, i uformelle fora som fredagspils, ved kaffemaskinen eller i lunsjen
  7. Man lar ikke ekspertene og fagfolkene få bruke språk og formuleringer som kun de kjenner til, men uttryk som målgruppen bruker og forstår.
  8. Man har en kommunikasjonskanal som ansatte har tilgang til
  9. Man har klart definerte regler og retningslinjer for produksjon og deling av innhold
  10. Ansatte bidrar med å utvikle innhold, og en større prosentandel deler dette i sine sosiale medier kanaler
  11. Man har gjennomført nødvendige opplæringer som gir ansatte trygghet på deres evner til å skrive (for Google) og formidle kunnskap
  12. Man lager innhold som partnere, kunder og andre ønsker å republisere i sine kanaler
  13. Man evner å lage innhold i flere forskjellige format, som video, illustrasjoner etc.
  14. Man fanger interesse og kontaktdetaljer fra de man ønsker nå med innholdet
  15. Andre ønsker at dere forteller deres historie på deres blogg/nettside
  16. Dere inviteres til å holde foredrag eller delta i diskusjonsfora
  17. Dere opplever at kunder og andre interessenter kontakter dere på bakgrunn av innholdet
  18. Dere oppleves som en attraktiv arbeidsgiver
  19. Ledelsen går foran med et godt eksempel
  20. Når man utvikler innhold for noe nytt, så gjør man det fra et enhetlig perspektiv – man lager et budskapsdokument som kan gjenbrukes på tvers av alle målgrupper

Vil du vite mer om hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring, eller kanskje tips til andre tegn på god kultur for markedskommunikasjon? Send meg en e-post så tar vi en uforpliktende samtale rundt innholdskultur.

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Lyst til å kommentere?
Bidra gjerne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *