Innsikt: Hvorfor det er viktig for oss å bli kjent med våre kunder

Den store utfordringen for mange bedrifter, er å vite hvordan man skaper innovasjon i eget selskap. Det aller viktigste er å starte med å få innsikt – å bli kjent med egne kunder. Vi kaller det for innsiktsfasen.

Ung gutt med briller foran tavle rekker opp hånden. Mange andre barnehender er også rukket opp.

En av forutsetningene for å lykkes med det du skal drive med, er innsikt.

Hvorfor du trenger innsikt

En av forutsetningene for å lykkes med det du skal drive med, er innsikt. Dette gjelder også for oss som byrå. Hvem er kundene våre, hva er det som kjennetegner markedet kundene våre opererer i, hvilke utfordringer er det de skal løse og hvilke kunder er det våre kunder skal kommunisere med?  Dette er noen av kjernespørsmålene vi stiller for å bli best mulig kjent med kundene våre.

Innsiktsfasen danner hele grunnlaget for de rådene vi skal kunne gi deg. Den er nødvendig for den jobben vi skal utføre, og for å skape verdi for deg som kunde.

Hvorfor innsikt er verdifullt

Vi ser ofte at mange vurderer å hoppe bukk over hele fasen med å få innsikt. Folk flest er ofte skeptiske til hvorfor man skal bruke tid og penger på dette, og mener at det vil ta for mye tid (som mange mener de ikke har). Ikke alle ser behovet for å skaffe seg innsikt.

For oss som byrå handler det om å bruke tid på å bli kjent. Vi pleier å sammenligne det med et godt vennskapsforhold. Hvis det skal fungere så må man kjenne hverandres utfordringer, styrker, svakheter og sette mål sammen. For vennskap kommer ikke av seg selv, det er noe du må jobbe med. Skal man pleie et vennskap, nytter det ikke å hoppe over selve introduksjonen som danner grunnlaget for alt man kan oppleve og skape sammen.

Bilde gjennom forstørrelsesglass som viser nettsiden til Microsoft gjennom glasset
Anbefalt lesning:

Hvordan vi kan hjelpe deg

Vi liker å bli utfordret, og vi liker å utfordre tilbake. Vi er rådgivere og vår jobb er å bli kjent med deg som kunde. Temaene vi bruker når vi jobber, rommer mye. Men de tilfører også kundene våre verdi, som er jobben vår. Vi starter alltid med en innsiktsfase. Nå vet du jo litt mer om hva vi legger i det. Vi vil også, sammen med deg, jobbe oss gjennom følgende seks problemstillinger:

  • Hvor er vi?
  • Hvor skal vi?
  • Hvordan skal vi komme dit?
  • Hva skal vi gjøre?
  • Hvem og når?
  • Hvordan måle at vi er på rett vei?

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Hubspot logo