Mills har også nytt godt av kreative og serviceinnstilte ansatte. Da en kunde klaget på kaviarflass fra de nye tubene deres på rim kom tilsvaret tilbake i samme tone. Resultatet var god humor og en viral spredning som (i likhet med Telenor) fant veien inn i de tradisjonelle mediene.
Matvarekjeden Coles i Australia opplevde noe lignende, dog ikke på rim. Da en kunde la ut et bilde av paprika med larver inni der han klaget på at råvarene kanskje var i overkant ferske, fikk han tidenes svar tilbake:
“Hi Matthew, you found them! Thank goodness, we’ve been looking everywhere. We’re sorry to hear the caterpillar family almost made it into your dinner, but we’re glad they’re safe and sound at home. We hope the joy of being new foster parents to this army of caterpillars brings you much warmth this winter.”
Ved at en kreativ sjel hos Coles fikk utfolde seg i kjedens sosiale medier kanaler sikret Coles positiv dekning både på Facebook og i riksdekkende medier. Budskapet som kom frem tilslutt var at maten er så fersk hos Coles at også larvene velger å spise der.