Kan bli best i Norden

Som et av fire byråer er Iteo nominert til den gjeve prisen ’Nordic Consultancy of the Year’ i regi av The Holmes Report. Daglig leder svarer på nyheten med å sende alle ansatte til London.

sabre-awards-event

The Holmes Report’s Agency of the Year er regnet som den gjeveste kåringen for byråprestasjoner i PR-bransjen, og Iteo er altså med helt i toppsjiktet når vinnerne skal kåres senere i mai.

Mer enn 150 bidrag ble vurdert og det er utført 100 personlige intervjuer i forkant av kåringen. Daglig leder i Iteo, Andreas Thue, er i ekstase over nyheten.

− Jeg er stolt. Veldig stolt. Selv om vi kanskje er underdog i finalerunden er det en enorm laginnsats å bare komme så langt. Jeg er ydmyk og takknemlig ovenfor et supert team som evner å vinne og beholde så mange flinke, hyggelige og spennende kunder, sier Thue.

Minutter etter at finalistene ble kjent, svarte Thue med å love alle ansatte en tur til London for å overvære finalen.

− Nå reiser hele teamet til London. Vi må bare skaffe barnevakt til de to som er hjemme i barselpermisjoner, legger han til.

Gode norske vinnersjanser
Ved siden av Iteo er både Geelmuyden.Kiese og Trigger nominert til priser. Hans Geelmuydens byrå konkurrerer i samme kategori som Iteo, mens Trigger skal kjempe om seieren i kategorien Creative Consultancy of the Year for EMEA-regionen.

Digital strateg i Iteo, Erik Eskedal, legger ikke skjul på at det er stas å være en del av det norske selskapet.

− Det er særlig gøy at vi nomineres sammen med så mange flinke kolleger i Geelmuyden.Kiese og Trigger. Det er en ære og glede å være en del av en så flink norsk markedskommunikasjonsbransje, kommenterer Eskedal.

Utdrag av juryens begrunnelse

Det norske byrået Iteo, som ble grunnlagt i 2011 av Andreas Thue, tidligere nordisk sjef for Text 100, fokuserer på ansattes trivsel som en nøkkelfaktor for kundetrivsel. Det legges stor vekt på å skape og opprettholde en attraktiv merkevare, blant annet ved å tilby fleksible arbeidsforhold og en stor grad av frihet for de ansatte. Samtidig har byrået skapt et rykte for seg i bransjen for dets kreative leveranser i digitale kanaler og sosiale medier, innholdsproduksjon og historiefortelling i flere kanaler.

 Vil du vite mer om oss? Meld deg på gratis fagseminar 11. juni

1 Kommentér

Skriv en kommentar

Lyst til å kommentere?
Bidra gjerne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *