Sort/hvitt bilde av Seilbåt tatt bilde av fra masta og nedover, på åpent hav

Slik lykkes du med salg og markedsføring

Særlig aktører innen olje og gass kan oppnå store gevinster med enkle grep. Slik lykkes du med salg og markedsføring, last ned inspirasjon her.

Vårt skotske søsterbyrå, energispesialistene i Fifth Ring, har vært spesialisert på olje- og gassbransjen i over tre tiår. De har dermed unik innsikt om hva vinnerne i bransjen gjør, i både opp- og nedgangstider. Mange av disse rådene er særlig relevante for en bransje som nå trolig er i gang med å investere og kommunisere, etter en periode som har vært ganske dyster.

Markedssjefen som virksomhetens viktigste selger
Hvis 2015 var året for kostnadskontrolløren, bør 2016 vies til de smarte markedskommunikatørene: De som skal sikre at man vokser raskere enn konkurrentene. Det handler for mange om å finne nye veier nå som lysene skrus på igjen, og da kan kanskje disse fem rådene være til hjelp?

Slik lykkes du med salg og markedsføring

 1. Vær tydelig på hva du tilbyr:
Hva selger du egentlig? Hvor lett er det å forstå fra nettsiden/dine brosjyrer? Passer det du tilbyr med utfordringene i markedet? Hvor lett er det å bli kunde hos dere?

2. Skill deg ut:
Hva er deres konkurransefortrinn? Sier dere det samme som alle andre? Kompetente ansatte og innovative løsninger er noe alle har.

3. Kommuniser, kommuniser, kommuniser:
Du er nå tydelig på hva du tilbyr, og budskapet er unikt. Ergo handler det nå om å sikre at alle ansatte i virksomheten snakker det samme språket mot kundene og partnere. En engasjert virksomhet vinner hjerter, og det er ikke rasjonalitet som er mest avgjørende når beslutninger skal fattes.

4. Troverdig markedskommunikasjon:
En fersk global undersøkelse viser at hver andre innkjøper ønsker mer troverdig innhold fra tilbydere. Lag mer interessant innhold og fokuser på smart digital distribusjon.

5. Moderniser, mål og gjør endringer fortløpende:
Digital markedskommunikasjon gir kostnadseffektive resultater og muligheten til å endre det som ikke fungerer – i sanntid. I dag kan det meste måles, og innsikt skaper smartere beslutninger. Jo mer du vet, desto mer kan du oppnå.

Vil du ha tilgang til hele rapporten? Klikk her

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk