
Habberstad
Universitetet i Stavanger
2001-2003
Journalistikk
Universitet i Bergen
1997-2001
Litteraturvitenskap, Humanistisk informatikk, Arbeids- og organisasjonspsykologi
Linda kom til Iteo i 2016 og har siden da hatt ansvar for flere av Iteos største og viktigste kunder. I tillegg har hun rollen som forretningsutvikler og teamleder, og har ansvar for å utvikle Iteos arbeidsmetoder til det beste for kundene våre.
Linda har 20 års erfaring som kommunikasjonsrådgiver, og har tidligere jobbet som spesialrådgiver og senior kommunikasjonsrådgiver i byråene Gambit Hill & Knowlton (nå Burson) og Släger. Før dette var hun IT-journalist i IDG.
Linda bistår våre kunder i strategiske prosesser, og er den som holder i trådene og ser det store bildet når det koker i prosjektet. Hun har jobbet mye med kunder innen teknologi, energi og eiendom, og brenner spesielt for et godt språk og gode digitale løsninger som setter mottaker i sentrum.
– Publiserer du innhold som ikke følger standarden for universell utforming, risikerer du at en tredjedel av målgruppen velger deg bort, sier Iteos designer, Hanne Tysnes Holm.
Brukerne ser ut til å like det, mens markedsførerne har fått en ny utfordring i fanget. Hvordan skal vi forholde oss til søk som ikke gir klikk?