Fordelene ved å samle all kommunikasjon på ett sted

Kundene dine forventer rask og personlig kommunikasjon. Lær mer om hvordan HubSpot sitt verktøy, Conversations, kan gjøre dette enklere.

Illustrasjon av chat-boter, snakkebobler, brev og tastatur som bilde av kommunikasjon på nett.

 

I sommer skjedde det noe feil med betalingen til senteret der jeg trener, så jeg tok kontakt med kundesupporten deres for å få hjelp med problemet. Det tok halvannen måned før jeg fikk svar. I mellomtiden hadde medlemskapet mitt blitt frosset og jeg blitt stengt ute fra treningssenteret, fått hjelp av resepsjonisten og fått tilbake tilgangen til senteret.

Seks ukers responstid er uakseptabelt i dag. Måten vi snakker sammen og kommuniserer på har endret seg, og vi forventer rask og personlig tilbakemelding. Her har mange bedrifter et forbedringspotensial. Kontakter man en bedrift uten gode verktøy og rutiner for slik kommunikasjon, risikerer man å vente i dagevis – om ikke ukevis – på svaret man trenger. Man føler seg redusert til et nummer i systemet, ikke en person.

Raskere, mer flytende og personlig kommunikasjon på tvers av team

En aktør som har tatt tak i dette, er HubSpot. De har lansert chat-verktøyet, Conversations – en universell innboks som gir salgs-, markedsføring- og kundestøtteavdelingen ett sted å håndtere alle henvendelser. Men kanskje viktigst av alt; det gjør kommunikasjon med kunder mer personlig.

Conversations integreres med CRM-systemet ditt ved hjelp av en rekke verktøy, og gir deg full kontroll på kommunikasjon med hver enkelt kunde.

Bilde av brukergrensesnittet og kommunikasjon i Hubspot Conversations.

Brukergrensesnittet for kommunikasjon i HubSpot Conversations.

Det første verktøyet er en live chat. For mange er teksting den foretrukne kommunikasjonsmetoden. En live chat kan derfor senke terskelen for å ta kontakt med bedriften din, og dermed bli en viktig brikke i inbound-strategien din.

Med live chat kan publikum henvende seg til din bedrift og settes i kontakt med riktig person med en gang. De som lurer på noe sendes til supportavdelingen, mens de som virker interessert i å kjøpe noe plukkes opp av en selger. Umiddelbar respons på en henvendelse gjør at kunden føler seg sett, og gir dem en bedre opplevelse.

Hver samtale lagres automatisk i innboksen din og på tidslinjen til kunden. Dermed får hele teamet ditt full oversikt over tidligere kommunikasjon og gjør det mulig for noen andre å fortsette samtalen der noen andre sluttet.

Robot frigjør tiden din

Du kan også koble epost-adresser mot Conversations-innboksen for å gjøre samarbeidet enda smidigere. Innkommende e-poster kan sendes til bestemte personer, eller fordeles jevnt utover teamet fortløpende. Med Hubspots produktivitetsverktøy kan du sette opp et svar på null komma niks.

I dag vil kunder ha informasjon – og de vil ha det umiddelbart. HubSpot Conversations lar deg sette opp en chatbot som kan svare på henvendelser med en gang de kommer inn.

Chatboten kan sortere leads for deg, sette opp møter og svare på de mest vanlige spørsmålene, slik at du og teamet ditt kan bruke tid på samtalene som betyr mest.

Vil du vite mer om HubSpot og fordelene ved å samle all kommunikasjon? Legg igjen kontaktdetaljene dine i skjemaet under, eller trykk på snakkeboblene nede i høyre hjørne for å snakke med oss.

 

Kontaktskjema

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
0 kommentarer

Skriv en kommentar

Lyst til å kommentere?
Bidra gjerne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *