Har du erfaring med annonsering, men ikke kommet i gang på LinkedIn? Last ned vår guide til hvordan du setter opp en annonsekonto, og publiserer din første annonse.
LinkedIn er for mange kanskje en ukjent annonseplattform. De har fortsatt litt å gå på når det kommer til funksjonalitet i forhold til for eksempel Facebook, men plattformen vokser. Bare den siste tiden har de rullet ut nye tjenester, som muligheten til å annonsere med video og sette opp karuseller med flere bilder i en post. Slik som du kjenner fra Facebook.
Først og fremst er det viktig for oss å presisere at LinkedIn ikke er riktig plattform å annonsere på for alle. Mange av våre kunder opererer i B2B-markedet, og vi har dermed hatt suksess for flere av dem på LinkedIn fordi publikumet ofte er i jobb-modus når de scroller i feeden sin.
Fra to til 40 søkere med LinkedIn-integrasjon
LinkedIn er ikke stedet hvor folk deler kattevideoer eller bilder av familien, men gjerne artikler og statuser som angår deres profesjonelle liv.
LinkedIn er ikke stedet hvor folk deler kattevideoer eller bilder av familien, men gjerne artikler og statuser som angår deres profesjonelle liv. Derfor er plattformen først og fremst egnet om du selger noe eller leverer tjenester i B2B-sfæren, og du har et budskap som angår menneskers roller på jobb. Ofte ser vi at kostnaden per klikk kan være høyere enn på Facebook (på generell basis – det varierer veldig med tanke på målgruppe, budskap osv.), men verdien på klikket kan fort vise seg å være mye større fordi personen er et reelt prospekt.