Iteo i verdens største nettverk for B2B-markedsførere

Iteo er nå norsk representant for det globale byråsamarbeidet BBN. Det gir våre kunder helt nye verktøy og metoder for merkevarebygging med digital markedskommunikasjon.

– Med BBN styrker vi oss særlig på den strategiske siden, får ny kompetanse, mer robuste verktøy og et globalt nedslagsfelt for våre kunder.

Andreas Thue

Iteo har blitt medlem i Business to Business Network (BBN) som eneste norske representant. BBN består av ledende markedskommunikasjonsbyrå i alle verdens største markeder og i de andre nordiske landene. Medlemsbyråene har til sammen rundt 800 ansatte, en samlet fakturering på rundt en milliard kroner, og bistår nærmere 350 større kunder i 23 ulike B2B-segment.

Samarbeid og felles utvikling

BBN har lenge vært sterke i hele Nord-Europa, men har savnet en norsk representant som kan dekke hele bredden innen markedskommunikasjon. Iteo har vært i dialog om medlemskap gjennom hele fjoråret og meldte seg inn i november 2015.

– Med BBN styrker vi oss særlig på den strategiske siden, får ny kompetanse, mer robuste verktøy og et globalt nedslagsfelt for våre kunder, sier daglig leder i Iteo, Andreas Thue.

– Selv om det gir nye muligheter for våre kunder, vil de første gevinstene komme internt i form av ny og spennende kunnskap og gjennomprøvde løsninger for effektiv markedskommunikasjon, sier Thue.

BBN vokser ved at alle partnere hele tiden videreutvikler og deler erfaringer, kunnskap og verktøy.

– En stor forskjell fra andre byråsammensetninger er at alle land uansett størrelse behandles likeverdig. Det handler om samarbeid og felles utvikling, ikke en logo på en fancy nettside, sier Thue

– BBN vil være viktig for å løfte Iteo til neste nivå, og vi håper å kunne dele mange spennende erfaringer om innholdsmarkedsføring og digitale strategier, sier Erik Eskedal som er digital leder i Iteo, og kontaktperson for BBN.

Viktige verktøy for B2B kommunikasjon

En av grunnpilarene i BBN er et ressurssenter med alle modeller og verktøy som kreves for dagens markedskommunikatører. Man deler beste praksis, gir ukentlige oppdateringer med ny kunnskap, og har jevnlige samlinger der ledende markedsføringseksperter samles for å utvikle det som kreves i årene som kommer. Alt kundearbeid styres etter BBN Navigator som er en verktøykasse for integrert B2B markedsføring.

– Verktøykassen vi har fått tilgang til er imponerende. Den omfatter alt fra verktøy for merkevarebygging, bedre kreative prosesser, for samhandling og beste kampanjegjennomføring i alle flater. Kort sagt alt som kreves for kommunisere med sine målgrupper på en måte som er raskere, bedre, mer kostnadseffektiv og med høyere kvalitet, sier Eskedal.

– Det er inspirerende når vi nå får med å utvikle verktøyene og bidra til å ta prosessene videre sammen med noen av verdens beste markedsførere.

Les mer om BBN her

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk