Portrettbilde av Janicke Leiren og Tina Tharaldsen

Iteo med nytt lederteam

Tina Jeanette Tharaldsen og Janicke Angerman Leiren tar over daglig drift av Iteo. Tidligere ledere Andreas Thue og Erik Eskedal skal konsentrere seg om det de liker best: Fag og kunder.

– Da vi startet Iteo i 2011 var det for å bygge byrået vi selv ville jobbe i.

Tina Tharaldsen

Det nye lederteamet har lang erfaring fra både byrå og redaksjonell drift. Tina Jeanette Tharaldsen, var med på å starte Iteo. Hun har 15 års byråerfaring og en utdanning innen strategisk PR og reklame. Hun får ansvaret for Iteos største avdeling: Kommunikasjonsteamet. Janicke Angerman Leiren er ny leder for digital rådgivning i Iteo. Hun kom til selskapet i januar 2016, da som prosjektleder, og har bakgrunn som kommersiell utvikler for Klikk.no i Egmont Publishing, produktsjef i Art of Taste og innholdssjef for PressWorks.

Fullservice digitalbyrå

– Da vi startet Iteo i 2011 var det for å bygge byrået vi selv ville jobbe i. Flere av oss som startet opp hadde erfaring fra globale byrånettverk, og visste hvordan vi ikke ville ha det. Vi satte oss derfor som mål å bygge Norges hyggeligste PR-byrå, og utviklingen har gått i rasende tempo, sier Tina Tharaldsen.

Iteo ble fort noe mer enn et PR-byrå, og i 2013 ble Iteo Digital startet opp. Bakgrunnen som PR-byrå gjør at Iteo er best på tekst og innhold, og kombinerer dette med digital og teknisk kompetanse.

– Gode budskap distribuert på en effektiv måte er en uslåelig kombinasjon i dagens marked, sier Janicke Leiren.

– Våre rådgivere skal måles på å være best på smart teknologi for markedsførere.

Tina Tharaldsen

Norges beste på innhold

I Årets byrå-kåringen til Dagens Næringsliv og Regi i 2016, ble Iteo kåret til landets nest beste kommunikasjonsbyrå, 0,03 poeng bak vinneren. Målet ble derfor å vinne 2017-kåringen som deles ut tirsdag 30. mai.

– Det mest positive fra fjorårets kåring er at vi var det byrået som ble kåret til å være best til å skrive, og som leverte størst verdi for investeringene i markedsføring. Det er positivt når vi skal gjennomføre integrerte kommunikasjonskampanjer på tvers av alle kanaler, der evnen til å produsere godt innhold er avgjørende, sier Tina.

– Vi er nå i ferd med å sertifisere alle våre ansatte på inbound marketing, gjennom Hubspot. Dette er et av flere grep vi gjør for å sikre at alle har inngående digital kompetanse, i kombinasjon med allerede eksisterende skriveferdigheter og PR-forståelse. Våre rådgivere skal måles på å være best på smart teknologi for markedsførere, som Google, Facebook og Hubspot. Vi er allerede godt i gang med over 30 nye sertifiseringer på få måneder, sier Janicke.

Iteo ansetter

Iteo har den siste tiden ansatt flere nye konsulenter, der kriteriene har vært ekstraordinær skrivekompetanse i kombinasjon med digital forståelse. Selskapets to siste ansettelser vitner om dette. Gitte Sethereng kommer fra en stilling som kommunikasjonskonsulent og nettredaktør for Politihøgskolen og Silje Karoline Bredby kom fra NRK der hun var journalist.

I tillegg utlyser Iteo en rekke andre stillinger, som utviklingsressurser, spesialister på Google og Facebook og flere kommunikasjonsrådgivere/innholdsprodusenter. Mange spennende nye kunder gjør at byrået trenger flere hjerner og muskler.

– Vi har gått fra å være tre til 16 ansatte på få år. Ambisjonen vår har alltid vært å være et lite og hyggelig byrå, og det skal vi fortsette å være. Vi skal rekruttere kompetansen som møter kundenes behov i årene som kommer, sier Tina.

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk