Hvordan gjennomføre en inbound marketing-kampanje

En inbound marketing-kampanje har som formål å gi verdi til potensielle kunder. Vi gir deg en sjekkliste over hvilke aktiviteter du bør ha på plass for å gjennomføre en effektiv kampanje.

Uansett hvilket kjøp du skal gjøre eller problem du ønsker å løse, kan jeg med sikkerhet påstå at du starter på Google, ikke sant? Vi liker nemlig å få oversikt, granske alternativene og snakke med venner og bekjente om deres erfaringer. Du utsetter helst direkte kontakt med tilbyder så lenge det lar seg gjøre.

Som markedsførere er det viktig at vi setter den ideelle kunden i fokus fra første steg. Ved å skape godt innhold som er utviklet for å adressere de problemer eller behov din ideelle kunde har, tiltrekker du deg kvalifiserte leads og bygger tillit og kredibilitet for din virksomhet.

Lyst til å lese mer om inbound-metoden? Ta en titt på innlegget vårt: «Hva er inbound marketing»

 

Innholdet skal dekke et behov, så du må først vite hvem du skal snakke til. Når siste endring er lagret og du ser fornøyd over det du har skapt, må du sørge for at de viktigste aktivitetene kommer på plass for å tiltrekke de riktige personene.

Last ned din sjekkliste her

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Lyst til å kommentere?
Bidra gjerne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *