Vi har fått en rekke nye kunder, nye kollegaer og nye lokaler, hatt julebord på toppen av Oslo og gjort jobb vi kan være stolte av for kundene våre. Tradisjonen tro oppsummerer vi 2015 fra a til å.
Vi ble av anerkjente Holmes Report, utnevnt til et av Nordens fem beste byråer. Hele gjengen dro til London for å feire.
Aquavit. Linie. Vi har samarbeidet tett med et av Vinmonopolets fremste merkevarer hele året, som partner av Fieldwork. Vi har hatt nord-europeisk pr-ansvar og vært med på gjennomføringen av arrangement i både Stockholm og Dubai.
Barn. Så vidt vi vet ble det ingen nye i år hos oss. Vi satser på at 2016 blir mer fruktbart.
Champion, nesten. Vi ble av anerkjente Holmes Report, utnevnt til et av Nordens fem beste byråer. Hele gjengen dro til London for å feire.
Design. Våre designere fortsetter med sine prestisjeprosjekter for Teknisk ukeblad, Fagpressen, Digi, Journalisten, m.m. Vår satsing på redaksjonell design opp mot vår kompetanse på innholdsmarkedsføring gir kundene de mest effektive plattformene for innholdsmarkedsføring.
Egen prosjektleder. I januar starter Iteos første dedikerte prosjektleder, noe særlig våre digitale eksperter gleder seg til. Dette gir oss større evne til å ta på oss flere faste produksjoner, både print og digitalt. Vi kommer tilbake med navn og bilde på henne.
Fagdag. Vi fikk over 150 påmeldinger og samlet bransjen på vår fagdag. Stikkordet var «show, don’t tell» og vi hadde spennende innlegg fra Teknisk ukeblad, Dell, Euro Business School, en reiseblogger, styreformannen i ATEA og Iteo, m.fl.
Gjenbruk. LOOP, Alternativ Data og Elretur. Høsten har vært preget av nye spennende kunder innen markedet for miljøriktig håndtering av avfall, i denne såkalte sirkulære økonomien. Vi gleder oss til å vise frem nye spennende elementer for disse aktørene på nyåret.
Helsider og forsider. Da Firstpoint tok i bruk Iteos modell for markedskommunikasjon kom suksessene på løpende bånd. Halvparten av de ansatte blogger, nettsiden har mangedoblet trafikken, seks av ti besøkende er nye bekjentskaper – og rekrutteringer er billigere og lettere. Selskapet fikk på en måned forsiden i Dagens Næringsliv, helsideoppslag i Finansavisen, helsides leserinnlegg i Computerworld, og leserinnlegg i Kapital. Alt fordi de ansatte er blitt merkevareambassadører.
Icopal. En av landets desidert mest kjente merkevarer. Vi er så heldige at de valgte oss som ny kommunikasjonspartner. Vi har lykkes med å øke deres synlighet i media betraktelig, og jobber også med å innføre nye rutiner og modeller for markedskommunikasjon.
Jon Arvid, Fredrik, Varg og Simen. Vi er heldige som har fått disse på plass! Dessverre har to gode kolleger gått ut av selskapet, der den ene har vært med oss nesten siden oppstarten.
Knuste Norwegian. Dette var overskriften i Finansavisen da Emirates sitt første år med flyvninger fra Oslo ble oppsummert. Som stolt kommunikasjonspartner er vi fornøyde med at 155.000 av 180.000 reisende til Dubai valgte vår kunde. Det fraktes også så mye varer at halvparten må sendes med lastebil til våre naboland for å komme med.
Latter, WOW, Jippi, Eureka, Smil: Navnene på våre nye møterom.
Marketing automation er viktig for å få innholdsmarkedsføring til å fungere. Uten verktøy for å fange og prosessere leads får man ikke effekten man ønsker. Derfor ble vi partner av Sharpspring i år. Etter vår mening den mest kostnadseffektive marketing automation-løsningen. Vi bruker den selv og hos flere kunder.
Nye lokaler. Brynsveien 5a. Lisbeth beskriver det best i denne bloggposten.
Oransje. Ref. kommentaren over. Vår egen redesign er blitt så komplett oransje at vår oransje-ambassadør er fratatt beslutningsmyndighet på møbler og interiør i fremtiden
Digitale Trender 2015
Påmelding med innholdsmarkedsføring. Vi har skapt store resultater med begrensede midler for å lokke våre kunders kunder til å registrere seg på seminar og konferanser. Jobben vi gjorde for Dell på andre året på rad har skapt internasjonal oppmerksomhet som shortlistet til European Excellence Awards.
Quality. Dette er stikkordet for våre nye internasjonale partnere i BBN. Vi er nå en del av et internasjonalt nettverk av markedsføringsbyrå og får tilgang til veldig mange verktøy som våre kunder skal få mye glede av. Vi er dermed blitt kolleger med 900 eksperter innen b2b-markedsføring over hele verden.
Registrert varemerke. Med hjelp av vår kunde Onsagers har vi sikret rettighetene til våre egne eiendeler.
Salespal. Euro Business School vendte seg til Iteo da de skulle ha hjelp til å utvikle en ny løsning for opplæring av salgsledere. Resultatet ble en videobasert strømmetjeneste.
Tesla. Da Tesla skulle utnevne et byrå til å hjelpe dem med PR i Norden, ble Iteo foretrukket. En større fjær i hatten finnes knapt.
Utvikling skjer stadig i Iteo. Vi står i overgangen fra å være gründerbyrå til å bli en etablert aktør. Vi blir stadig flere, og det krever nye rutiner, struktur og ledelse. Derfor er det etablert en ledergruppe bestående av Andreas T, Erik, Tina og Brit Ingvild, som har ansvar for å ta oss inn i fremtiden.
Viaplay. Strømmetjenesten med det beste tilbudet og de kuleste funksjonene valgte Iteo etter en knalltøff byråkonkurranse.
Weisflog, Jens – så vi lite til da vi arrangerte årets julebord i tårnet på Holmenkollen. Et minne for livet og en verdig oppsummering av året. Det frister til gjentagelse.
X-it for B2B selgeren. Erik gjør stor suksess med sitt foredrag «death of a b2b salesman». Han har reist Norden rundt og snakket med regionens viktigste virksomheter om hvordan salgsprosessen er snudd på hodet, og hvordan man bør gå frem for å lykkes med salg og markedsføring i fremtiden
Yte i alle kanaler. Våre rådgivere kurses og trenes nå på å levere i alle kanaler. Vi er naturligvis best på egne og fortjente medier, men styrker oss også på betalt kommunikasjon. Hensikten er å bygge videre på kunnskap om Google Adwords og annonsering i sosiale medier. Når man skal sikre større trafikk til egne kanaler må man i stadig større grad ha en integrert tilnærming til helheten.
Zpoing sa det. Naturligvis måtte det være designer-Andreas som gikk rett inn i glassdøra på det nye kontoret med nesa først (før frostingen var på plass).
Ææææææææææææææææh kommer Andreas Thue til å si når han skal gjennomføre Kollensvevet neste år. Thue var den heldige vinner av årets julebord-quiz. Sjelden har en person vært så lite glad for å vinne en konkurranse, premiert med et svev med kollens zipline. Svevet vil filmes med actionkamerar fra vår gode kunde Panasonic.
Ørene som Hotwire, vårt internasjonale søsterbyrå, legger til bakken forteller at 2016 blir året der Virtual Reality slår gjennom. Les mer i trendrapporten her.
Årlig trafikkøkning på www.iteo.no viser at innholdsmarkedsføring er en strålende resept.
Denne oppsummeringen er en årlig tradisjon. Hvert år blir den lettere og lettere å skrive. Ta kontakt om du vil vite hvorfor
P.S. Våre nettsider har hatt i 2015 en «visningstid» på 30 814 minutter, eller 513 timer, eller 21 dager. Det er det samme som å se alle James Bond-filmene etter hverandre 11 ganger!