Mattis Wennemo
Utdanning
Handelshøyskolen BI
Bachelor i PR og markedskommunikasjon
Om Mattis Wennemo
Mattis har vært en del av Iteo siden 2017 og har bred erfaring innen strategisk kommunikasjon, innholdsproduksjon og PR. Han har bakgrunn fra presse- og informasjonsarbeid i Forsvaret, hvor han jobbet med tydelig og målrettet formidling i en kompleks organisasjon.
I dag hjelper han kundene med å utvikle budskap og innhold som bygger tillit og skaper resultater – enten det handler om medieutspill, innhold til egne kanaler eller digitale kundereiser. Han trives godt i skjæringspunktet mellom analyse og kreativitet, og har en egen evne til å gjøre komplekse temaer forståelige.
Mattis har solid erfaring med nettpublisering, Adobe-pakken og ulike Marketing Automation-systemer, og bruker teknologi aktivt for å styrke kommunikasjonen.

Blogginnlegg
Slik skaper du vekst med HubSpot
Espen Skogheim er en av Norges fremste eksperter på HubSpot. Her deler han råd til bedrifter som vurderer å ta i bruk salg- og markedsføringsplattformen.
4 viktige strategiske grep for B2B-markedssjefen
En av verdens fremste eksperter på effektmålinger mener for mange B2B-markedsførere jager kortsiktige resultater og overser verdien av langsiktig merkevarebygging. Her er hans fire råd til B2B-markedsførere.
– Kvalitet er inngangsbilletten til markedet, innovasjon er forutsetningen for å bli værende
Forskningsleder, professor og grunnlegger av Norsk kundebarometer, Tor Wallin Andreassen, mener CMO-er må ta en større plass i toppledergruppen og bli ansvarlig for selskapets inntekter. Her er hans tips og tanker om hva som skal til for å lykkes som markedssjef i en B2B-bedrift.
