Blogg
Ny tjeneste måler merkevarens utvikling
Iteo lanserer Min merkevaremåler.
4 markedsføringstrender for 2023
Årets største undersøkelse i markedsbransjen er publisert og vi tar jobben med å dykke ned i tallene for å se hva som vil prege oss som markedsførere i 2023.
«Den modige markedssjefen har flere systemer enn IT-sjefen»
… og vet at datadrevne beslutninger alltid vil slå antakelser.
Data og teknologi er fremtiden for marked og kommunikasjon
Skal markedssjefen lykkes med datadrevet markedskommunikasjon, må man hoppe inn i den digitale endringen med begge beina først.
Når skjemaet ødelegger merkevaren
Skal du bygge merkevaren må flere bli kjent med deg. Da kan du ikke hindre kundene i å lese dine beste budskap. Den modige markedssjefen tør å vente til kunden selv er klare til å ta kontakt, mener Andreas Thue.
Vi må ha flere modige markedssjefer i B2B
Skal du selge mer, må merkevaren huskes. Derfor seiler det å bygge merkevare opp som det aller viktigste som markedssjefen må gjøre.
– Kvalitet er inngangsbilletten til markedet, innovasjon er forutsetningen for å bli værende
Forskningsleder, professor og grunnlegger av Norsk kundebarometer, Tor Wallin Andreassen, mener CMO-er må ta en større plass i toppledergruppen og bli ansvarlig for selskapets inntekter. Her er hans tips og tanker om hva som skal til for å lykkes som markedssjef i en B2B-bedrift.