Aldri før har vi styrket laget så mye, på én og samme dag. Vi får inn offensive krefter innen innen innholdsmarkedsføring, podkastproduksjon, teknologi, samfunnsansvar og strategisk rådgivning.
– Det er få andre som tilbyr den samme faglige utviklingen, og muligheten til å jobbe med en slik bredde av problemstillinger, som et byrå.
Iteo vokser og våre åtte nye kollegaer fra første halvår er i full sving. Spesielt glade er vi for at flere tidligere ansatte har valgt å komme hjem til oss i år, med bagasjen full av erfaringer og ny kompetanse. Nå gleder vi oss til å ønske fire nye ansikter velkommen 1. september, deriblant Madeleine som vender tilbake etter noen år på bortebane.
På tide å komme hjem
Madeleine Vehre Navekvien returnerer etter fem år, og trer nå inn i rollen som senior kommunikasjonsrådgiver.
– Iteo for meg betyr spennende kunder, humor og godt humør, samt et støttende fellesskap der kollegaer og ledere virkelig bryr seg. Iteo er et godt sted å være. Nå var det på tide å komme hjem!
Madeleine har lang erfaring fra kundesiden, blant annet hos Obos.
– Sammen med flinke kollegaer i Obos har jeg fått jobbe med en rekke spennende tema innen blant annet samfunnsansvar, bærekraft og miljø. Dette tror jeg vil komme godt med i min nye rolle i Iteo, sier hun, og fortsetter:
– Det er få andre som tilbyr den samme faglige utviklingen, og muligheten til å jobbe med en slik bredde av problemstillinger, som et byrå. Jeg gleder meg til å gå løs på kundeprosjekter igjen, og til å fortsette å lære og utvikle meg sammen med gamle og nye kollegaer.
Daglig leder i Iteo, Andreas Thue, synes det er fantastisk når tidligere «Iteo-ere» vender tilbake, og ikke minst en sambygding fra Rælingen. Han har jobbet iherdig med å lokke Madeleine tilbake fra før hun sa opp i 2017.
– For meg er det like stort hver gang en kollega velger å komme hjem. Madeleine er en gledesspreder, og en utrolig dyktig rådgiver. Hun er en ekte Iteo-er, og jeg gleder meg veldig til å ønske både henne og våre tre andre, nye kolleger velkommen.
– Iteo og jeg har flørtet litt tidligere, uten at timingen var helt på vår side. Nå passet det derimot riktig bra.
Endelig god timing
Alexander Wie Flaa har blant annet jobbet som prosjekt- og kampanjeleder i WWF, og som prosjektleder i Trygg Trafikk. Han har B2B-erfaring fra både PwC og TASK, og kommer nå fra stillingen som kommunikasjonssjef i KPMG.
Nå blir Alexander senior kommunikasjonsrådgiver i et byrå han lenge har hatt i kikkerten.
– Iteo og jeg har flørtet litt tidligere, uten at timingen var helt på vår side. Nå passet det derimot riktig bra, sier han.
Håpet, forteller han, er å utfordre kunder og kollegaer, og ikke minst å lære av nye arbeidskamerater.
– Iteo har utvilsomt et godt rykte i bransjen på grunn av sin faglige tyngde, men også som følge av den gode evnen til å ta vare på ansatte og kunder. Jeg gleder meg enormt til å komme i gang!
– Blant hyggelige mennesker og god stemning, følte jeg meg umiddelbart hjemme. Jeg er utrolig glad for at neste stopp ble Iteo.
If you can´t beat them, join them
Fredrik Bøe Saltbones har med sin journalistbakgrunn vært innom en rekke redaksjonelle miljøer, deriblant VG, Aftenposten og Aftenposten Junior. Etter totalt ti år i Schibsted og Schibsted Partnerstudio, senest som prosjektleder og innholdsprodusent, ønsket han nye utfordringer.
– Iteo ble det selvskrevne stedet å sikte seg inn på. Dette byrået snek seg tross alt inn fra sidelinjen og tok over stafettpinnen fra Schibsted Partnerstudio, ved å vinne «Årets content- og performancebyrå» i 2021. If you cant´t beat them, join them, ler Fredrik.
Han fikk raskt et godt førsteinntrykk av sin nye arbeidsplass.
– Blant hyggelige mennesker og god stemning, følte jeg meg umiddelbart hjemme. Jeg er utrolig glad for at neste stopp ble Iteo.
Med erfaring fra både nettavis, papiravis, video, foto og podkast, ser Fredrik frem til å ta i bruk en innholdsrik verktøykasse.
– Særlig har podkast et annonsemarked i stor vekst. Her håper jeg å kunne bidra til at Iteo tar en tydelig posisjon også på dette feltet.
Fredrik gleder seg til en ny byrå-hverdag.
– Sammen skal vi jobbe knallhardt for å levere best mulig innhold for kundene. Målet må være å opprettholde posisjonen som det beste content- og performancebyrået i Norge, noe som fordrer kontinuerlig utvikling. Det håper jeg å kunne bidra til.
– I et arbeidsliv hvor voksne mennesker, tross høy kompetanse, kan finne det utfordrende å bytte beite, ble jeg møtt med åpne armer hos Iteo.
Vinn-vinn
Siviløkonom Morten Kristiansen har bakgrunn som journalist og redaktør for blant annet Computerworld, magasinet IT-bransjen, IDG.no og Kapital. De siste ti årene har han jobbet som innholds- og kommunikasjonsrådgiver i sitt eget gründerselskap, Loop Media Norge.
Nå ønsket han seg en mer variert hverdag i et større, kreativt og lærende miljø, med ulike kunder i flere bransjer.
– Byrå ble dermed svaret, hvor Iteo har utmerket seg som et rendyrket og flere ganger prisbelønt B2B-byrå. Jeg liker å sikte høyt, og gikk for gull. Det lønte seg!
Morten har omfattende B2B-erfaring og bransjekunnskap fra flere sektorer, deriblant fra IT og teknologi, bygg og byggevarehandel.
– Med mange kunder i disse bransjene, er vi utrolig fornøyde med å få Morten med på laget. Hans lange erfaring og brede kompetanse vil utvilsomt berike Iteo og komme til god nytte for kundene våre, sier Andreas Thue.
Morten sier at han gleder seg enormt til å bli kjent med både kunder og kollegaer, å bidra med sin kompetanse og samtidig fortsette å lære.
– I et arbeidsliv hvor voksne mennesker, tross høy kompetanse, kan finne det utfordrende å bytte beite, ble jeg møtt med åpne armer hos Iteo. Det vitner om en klok kultur med plass og behov for både unge fremadstormende og voksne tungvektere, som i fellesskap leverer det beste for kundene. Klart jeg gleder meg!