Hanne Kristine Vederhus Lien
Utdanning
Universitetet i Oslo
2013–2015
Mastergrad i Organisasjon, ledelse og arbeid –
fordypning i kommunikasjon
The American University of Paris (AUP)
2013 – utvekslingssemester
MA Global Communications
Universitetet i Oslo
2010–2013
Bachelorgrad i Kultur og kommunikasjon
Om Hanne Kristine Vederhus Lien
Hanne Kristine har vært rådgiver i Iteo siden 2018.
Med daglige roller som både rådgiver, prosjektleder og innholdsprodusent for en rekke kunder i ulike bransjer, har hun solid erfaring fra operativt og strategisk kommunikasjons- og markedsføringsarbeid.
Hun har bred kanalforståelse og en sterk penn. Hanne Kristine er over gjennomsnittet opptatt av godt språk, og brenner for å gjøre komplekse budskap forståelige og engasjerende. Enten det er snakk om nettsidetekster, kronikker, artikler, sosiale medier eller pressemeldinger, har Hanne Kristine blikk for både målgruppe og format.
Hun er utdannet samfunnsviter og har bakgrunn som webredaktør og innholdsprodusent hos Strawberry (tidligere Nordic Choice Hotels).
I tillegg til å være strukturert og målrettet, trives Hanne Kristine godt med å jobbe kreativt. Denne sunnmøringen kan også bidra med nynorskkunnskaper, så vel som god engelskkompetanse.

Blogginnlegg
Emojier i markedsføring: 👍 eller 👎?
Emojier er, som både internett og AI, kommet for å bli.
Kreativitet og langsiktighet: Hvordan bygge en merkevare som varer
En ny undersøkelse bekrefter viktigheten av det langsiktige.
Min merkevaremåler – måling av merkevarekjennskap i sanntid
Mange synes merkevaremåling er både dyrt og utfordrende. Nå kan du måle effekt av merkevarebygging og markedskampanjer i sanntid, til en brøkdel av prisen du er vant til. (I tillegg får du et verktøy som kan hjelpe deg med å forutse hvordan markedet vil utvikle seg og få innsikt som hjelper deg med å ta treffsikre beslutninger.)
