1. mars var Carina Behrens på plass som ny digital rådgiver i byrået. Hun tar med seg solid kunnskap om inbound-metodikk, performance og innholdsproduksjon.
For en B2B-bedrift er det viktig å dele godt innhold på rett sted til de riktige menneskene. Dette er grunntanken i inbound-metodikken, hvor målet er at innholdet du produserer treffer en målgruppe som allerede er interessert i det du har å tilby. Fordelene med inbound marketing er mange, noe Carina ser frem til å dele kunnskap om:
– Jeg mener markedssjefer bør prioritere både tid og ressurser til innhold for å gjøre deres bedrifter til etablerte bransjeledere. Godt, relevant innhold som settes inn i et gjennomtenkt markedsføringsløp bidrar til tillit i markedet, som igjen fører til en merkevarekjennskap det er vanskelig å sette en prislapp på. Innhold gir størst verdi når det settes inn i et system som treffer mennesker der de er i kundereisen, slik at nettopp din bedrift er «top of mind» når personen er klar for å gjennomføre et kjøp, sier hun.
– Inbound-metodikken gir stor verdi og gode resultater for både bedrift og kunde.
– Carina er en bekreftelse på at vi tiltrekker oss faglig dyktige folk som kan tilføre byrået vårt noe nytt.
Erfaring fra journalistikk og markedsføring
Det tok ikke lang tid før Iteo var overbevist om at Carina var den dyktige CRM-eksperten vi var på jakt etter. De siste årene har hun jobbet som digital rådgiver i Inbound Group, og som fagleder på innhold i digitalbyrået Optimal Norge. I bunnen er hun utdannet journalist fra Høyskolen Kristiania og Griffith College i Dublin.
– Carina har en solid og bred faglig bakgrunn, både innenfor journalistikk, inbound marketing og performance. Hun har også de riktige og gode holdningene som vi verdsetter høyt i byrået. Hun vekker tillitt, er analytisk og viser kundeforståelse, sier byråleder i Iteo, Janicke Angerman Leiren.
– Carina er en bekreftelse på at vi tiltrekker oss faglig dyktige folk som kan tilføre byrået vårt noe nytt, som igjen bidrar til vekst for oss selv og våre kunder.
Brenner for inbound og flywheel
Carina skal hovedsakelig jobbe med HubSpot, men innholdsproduksjon og performance står også på listen over arbeidsoppgaver.
– Jeg er en potet som trives med det meste. Hjertet blir spesielt varmt når jeg hører ordene inbound og flywheel i markedsføringssammenheng. Men jeg gleder meg til å holde på med alt fra marketing automation til innhold og prosjektledelse i Iteo, sier hun.
– Iteo viste seg raskt som et sted jeg har lyst til å være. Her prioriteres faglig utvikling, og jeg er en svamp når det gjelder performance og digital markedsføring. I tillegg er det selvfølgelig et stort pluss at miljøet her oppleves som sterkt både faglig og sosialt.
Vil du vite mer om hva Carina skal jobbe med? Les mer om hva vi legger i begrepet performance, og hvordan inbound marketing kombinerer godt innhold, forretningsforståelse og smart distribusjon.