Iteo – Nordens beste PR-byrå!

I mai 2018 ble vi ikke bare Norges beste kommunikasjonsbyrå igjen, vi slo også søta bror. Her er tallenes tale.

Alle i Iteo står samlet på scenen under Årets Byrå 2018, med blomst og diplom etter at seieren ble annonsert.

Årets Byrå ble arrangert i Norge for tredje gang i mai 2018, og for tredje året på rad var Iteo i finalen.

Årets Byrå er en undersøkelse som måler kundetilfredsheten blant Norges største reklame- og kommunikasjonskunder. Gjennom en spørreundersøkelse og intervjuer, gjennomført av Regi i samarbeid med Dagens Næringsliv, er det byråenes kunder som avgjør hvilke byrå som er best.

For Iteo er Årets Byrå derfor den eneste prisen vi sikter etter. Dette er den eneste objektive kåringen, og det er kundene våre vi lever av og for.

 

Stor vekst for Iteo i 2017

I fjor tok vi stolt hjem seieren både for beste PR-byrå og beste byrå på digital kompetanse. I tiden mellom fjorårets kåring og Årets Byrå 2018 har det skjedd mye.

Kort fortalt har vi brukt det siste halvannet året på å utvide og forsterke kompetansen vår, og etablere enda bedre rutiner:

  • Vi slo sammen Iteo Consulting og Iteo Digital.
  • Åtte nye ansatte kom på plass – nesten 1/3 av det totale antall ansatte.
  • Nye administrative rutiner ble etablert, i tillegg til nye systemer innført med hensikten å digitalisere arbeidsformen vår i større grad.

Med dette, og en omsetningsøkning på nesten 50 prosent kan vi skrive under på at vi har brukt lite tid på å meske oss i seieren fra 2017. Vi har i stedet jobbet aktivt med å utvikle oss, bli enda bedre partnere for kundene våre og fortsette å være Norges beste byrå-arbeidsplass.

Da årets kåring gikk av stabelen var det derfor en ekstra nervøs og spent Iteo-gjeng som satt i salen da de nominerte til årets PR-byrå ble lest opp.

 

Norges mest fornøyde kunder for andre år på rad

– Den enorme veksten i 2017 var ikke helt uten utfordringer, men vi var likevel fokusert på at det ikke skulle påvirke leveransene til kundene våre. Allikevel var det litt mer nervepirrende å være nominert i år igjen ettersom vi både skulle forsvare fjorårets tittel etter et år med moderate voksesmerter. Så jeg var ikke 100 prosent sikker på seieren og ingen liker vel å falle ned fra toppen, sier Tina Tharaldsen, byråleder for kommunikasjon i Iteo.

Etter at andreplassen var annonsert, og det som føltes som en evig lang kunstpause var over, hørte vi heldigvis «Iteo» og «beste PR-byrå» sies i samme setning.

Vi fikk bekreftet at kundene våre fortsatt er fornøyde med innsatsen og arbeidet vi legger ned hver dag, og med det har Iteo Norges mest fornøyde kunder for andre år på rad. Vi kunne ikke vært stoltere! Vi vant riktignok ikke fagprisen for digital kompetanse i år også, men scoret kun 0,02 poeng lavere enn året før – et tydelig tegn på at seierherren Northern Beat er svært dyktige.

 

Iteo scorer høyest også på nordisk basis

Hvert år har vi gått nøye gjennom tilbakemeldingene fra kundene våre og jobbet strategisk med å bli enda bedre der vi kan. Tabellen under er hentet fra undersøkelsen, og viser hvordan kunden våre rangerer oss sammenliknet med tidligere år, samt standarden i bransjen:

Tabell over hvordan kundene til Iteo har vurdert dem innen 13 ulike kategorier, sammenliknet med tidligere år og bransjen.

(Copyright på innholdet i tabellen over: Regi)

I tillegg til å gå nøye gjennom tilbakemeldingene fra våre egne kunder, sammenlikner vi oss også med resultatene til flere av de beste byråene i Norge. I år tenkte vi enda større og sammenliknet også resultatene våre med de beste byråene i Norden. Det vi ser er veldig spennende; vi er det byrået med høyest score i både Norge og Sverige.

–  Vi var allerede stolte over å beholde seieren i Norge etter et begivenhetsrikt år. Vi ble ikke mindre stolte av dette, forteller byråleder for digitale tjenester, Janicke Leiren.

Hun legger til at fornøyde kunder er den beste anerkjennelsen et byrå kan få og er det alle i Iteo sikter mot hver dag.

– At vi gjør det bra, også på nordisk skala er ikke et resultat av arbeidet til ett team, men av alle ansattes daglige innsats, engasjement og vilje til å levere gode resultater til kundene våre, sier Janicke.

I PR-kategorien var konkurransen tettere enn noen gang, og det var små marginer ned til WergelandApenes og Släger kommunikasjon. Det skjerper naturligvis konkurranseinstinktet.

– Å vinne tre år på rad er mye å håpe på, og ikke minst et voldsomt press. Men vi ser ingen grunn til å senke listen når det kommer til å ha fornøyde ansatte, spennende og utfordrende kunder, og mot til å satse – og forhåpentligvis vinne igjen, avslutter Tina.

 

Vil du vite mer om hvorfor vi har fornøyde kunder? Fyll inn skjemaet under, så tar vi kontakt med deg for en prat om hva vi har hjulpet kundene våre med.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
0 kommentarer

Skriv en kommentar

Lyst til å kommentere?
Bidra gjerne!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *