Malling & Co topper merkevareundersøkelse

I 2021 klatret Eiendomshuset Malling & Co for første gang til topps i merkevareundersøkelsen Eiendomsbarometeret.

– Det er en stor milepæl for oss i Malling & Co å klatre helt til topps på Eiendoms-barometeret i kategorien ledende megler/rådgiver.

Administrerende direktør i Eiendomshuset Malling & Co, Anders Berggren.

Eiendomshuset Malling & Co er Norges eldste og største kompetansemiljø innen næringseiendom, med tjenester fra A til Å. Selskapet har over flere år hatt en strategisk satsning på inbound marketing for å bygge merkevare. Iteo har vært så heldige å få være med på reisen siden 2017, og bistått Eiendomshuset med flere digitale kampanjer.

Nå har Malling & Co for første gang blitt kåret til selskapet med den sterkeste merkevaren blant meglere og rådgivere i bransjen.

– Det er en stor milepæl for oss i Malling & Co å klatre helt til topps på Eiendomsbarometeret i kategorien ledende megler/rådgiver. Spesielt fordi dette er en kåring gjort av aktørene innen næringseiendom. Dette henger svært høyt for oss, og er en stor anerkjennelse til alle våre dyktige medarbeidere, sier administrerende direktør i Eiendomshuset Malling & Co, Anders Berggren, som er avbildet øverst i artikkelen.

Undersøkelsen omfatter svar fra over 1.500 medarbeidere i eiendomsbransjen, og har blitt gjennomført årlig siden 2014 av NEMEET. Blant meglerne og rådgiverne har Akershus Eiendom i alle år tronet på toppen av merkevareundersøkelsen, men i år var det Malling & Co som stakk av med seieren.

Daglig leder i NEMEET, Mortein Olaisen, forteller til bransjenettstedet Estate at Malling & Co lenge har knivet om førsteplassen.

– Malling har lenge vært den klareste utfordreren, og kom i fjor nærmere enn noen gang. Da endte totalscoren på 71-69 i Akershus sin favør, men i år er dette snudd til 70-72. Dette klarer Malling først og fremst fordi de er blitt den klart mest kjente megleren i hovedstaden, selv om de i denne målingen også er svært nær Akershus Eiendom i anseelse, sier Olaisen.

– Jeg er utrolig stolt over kolleger, og retter samtidig en stor takk til Iteo som har bistått oss med å synliggjøre vår ekspertise.

Markedssjef i Eiendomshuset Malling & Co, Marianne Johannessen.

58 prosent økning i trafikk til nettsiden i 2020

Markedssjef i Malling & Co, Marianne Johannessen, mener undersøkelsen er et av flere bevis på at langsiktig merkevarebygging i digitale kanaler har fungert for selskapet.

– Vi har over flere år delt av vår kunnskap, fortalt historier og synliggjort hvordan vi skaper verdi for våre oppdragsgivere på vår nettside. At vi nå havner på topp i undersøkelsen viser at satsningen har fungert. Jeg er utrolig stolt over kolleger, og retter samtidig en stor takk til Iteo som har bistått oss med å synliggjøre vår ekspertise, sier Johannessen.

Foto av markedssjef i Eiendomshuset Malling & Co, Marianne Johannessen

Markedssjefen forteller at selskapet har hatt en betydelig vekst i antall besøkende til nettsiden de siste årene. Fra 2019 til 2020 økte trafikken til nettsiden med hele 58 prosent.

– Den solide veksten viser oss at vi blir stadig mer synlige og at flere ønsker å motta informasjon fra oss. Dette ser vi også på andre parametere, eksempelvis antallet som abonnerer på våre nyhetsbrev og markedsoppdateringer, samt antall følgere i sosiale medier. I 2020 fikk vi over 1.200 nye følgere på LinkedIn, avslutter Johannessen.

Trenger du hjelp til å synliggjøre de gode historiene i din bedrift og styrke bedriftens merkevare? I Iteo får du bistand gjennom hele salgstrakten, fra ytterst på Google og helt ned til konvertering. Ta kontakt med oss for en hyggelig prat!

Relevante innlegg

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk