Malling & Co topper merkevareundersøkelse

I 2021 klatret Eiendomshuset Malling & Co for første gang til topps i merkevareundersøkelsen Eiendomsbarometeret.

Foto av administrerende direktør i Eiendomshuset Malling & Co, Anders Berggren.

– Det er en stor milepæl for oss i Malling & Co å klatre helt til topps på Eiendoms-barometeret i kategorien ledende megler/rådgiver.

Administrerende direktør i Eiendomshuset Malling & Co, Anders Berggren.

Eiendomshuset Malling & Co er Norges eldste og største kompetansemiljø innen næringseiendom, med tjenester fra A til Å. Selskapet har over flere år hatt en strategisk satsning på inbound marketing for å bygge merkevare. Iteo har vært så heldige å få være med på reisen siden 2017, og bistått Eiendomshuset med flere digitale kampanjer.

Nå har Malling & Co for første gang blitt kåret til selskapet med den sterkeste merkevaren blant meglere og rådgivere i bransjen.

– Det er en stor milepæl for oss i Malling & Co å klatre helt til topps på Eiendomsbarometeret i kategorien ledende megler/rådgiver. Spesielt fordi dette er en kåring gjort av aktørene innen næringseiendom. Dette henger svært høyt for oss, og er en stor anerkjennelse til alle våre dyktige medarbeidere, sier administrerende direktør i Eiendomshuset Malling & Co, Anders Berggren, som er avbildet øverst i artikkelen.

Undersøkelsen omfatter svar fra over 1.500 medarbeidere i eiendomsbransjen, og har blitt gjennomført årlig siden 2014 av NEMEET. Blant meglerne og rådgiverne har Akershus Eiendom i alle år tronet på toppen av merkevareundersøkelsen, men i år var det Malling & Co som stakk av med seieren.

Daglig leder i NEMEET, Mortein Olaisen, forteller til bransjenettstedet Estate at Malling & Co lenge har knivet om førsteplassen.

– Malling har lenge vært den klareste utfordreren, og kom i fjor nærmere enn noen gang. Da endte totalscoren på 71-69 i Akershus sin favør, men i år er dette snudd til 70-72. Dette klarer Malling først og fremst fordi de er blitt den klart mest kjente megleren i hovedstaden, selv om de i denne målingen også er svært nær Akershus Eiendom i anseelse, sier Olaisen.

– Jeg er utrolig stolt over kolleger, og retter samtidig en stor takk til Iteo som har bistått oss med å synliggjøre vår ekspertise.

Markedssjef i Eiendomshuset Malling & Co, Marianne Johannessen.

58 prosent økning i trafikk til nettsiden i 2020

Markedssjef i Malling & Co, Marianne Johannessen, mener undersøkelsen er et av flere bevis på at langsiktig merkevarebygging i digitale kanaler har fungert for selskapet.

– Vi har over flere år delt av vår kunnskap, fortalt historier og synliggjort hvordan vi skaper verdi for våre oppdragsgivere på vår nettside. At vi nå havner på topp i undersøkelsen viser at satsningen har fungert. Jeg er utrolig stolt over kolleger, og retter samtidig en stor takk til Iteo som har bistått oss med å synliggjøre vår ekspertise, sier Johannessen.

Foto av markedssjef i Eiendomshuset Malling & Co, Marianne Johannessen

Markedssjefen forteller at selskapet har hatt en betydelig vekst i antall besøkende til nettsiden de siste årene. Fra 2019 til 2020 økte trafikken til nettsiden med hele 58 prosent.

– Den solide veksten viser oss at vi blir stadig mer synlige og at flere ønsker å motta informasjon fra oss. Dette ser vi også på andre parametere, eksempelvis antallet som abonnerer på våre nyhetsbrev og markedsoppdateringer, samt antall følgere i sosiale medier. I 2020 fikk vi over 1.200 nye følgere på LinkedIn, avslutter Johannessen.

Trenger du hjelp til å synliggjøre de gode historiene i din bedrift og styrke bedriftens merkevare? I Iteo får du bistand gjennom hele salgstrakten, fra ytterst på Google og helt ned til konvertering. Ta kontakt med oss for en hyggelig prat!

Relevante innlegg

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk