2020 fra A til Å

Vi fikk også i år bekreftet at det er gøy å være litt rar. Det er vi stolte av.

I Iteo oppsummerer vi året med vår tradisjonelle juleartikkel. Her er mye av det viktigste som preget oss i år.

Account Based Marketing

Årets største moteord i vår bransje, og på mange måter også keiserens nye klær for de uinnvidde. Det handler om en metode for å drive målrettet annonsering helt ned på svært finkornede målgrupper, og det viser seg meget virksomt. Vår kombinasjon av flinke folk som lager gode budskap, og et ekstremt dyktig team av annonseringseksperter har skapt veldig mange spennende nye former for resultater for våre kunder.

B2B

Vi lar oss begeistre av de rareste tingene. Vi elsker dører. Vi digger takstein. Vi begeistres av prosess-ninjaer. Vi finner stor glede i trær, AI rocker, vi bøyer oss i støvet for en gjeng seniorkonsulenter på IT-infrastruktur. Vi har stor tro på energilagring og biler som fører strøm tilbake i kraftnettet. Behovsprøvd vedlikehold er ikke bare kult, det er samfunnskritisk. La oss heller ikke glemme betong og karbonfangst, avfallsfrie byggeplasser, frakt av laks, smarte bygg, varmepumper, og veldig mye mer vi havner borti. Vi finner stor glede og en spennende historie i alt, og er ikke vanskelig å begeistre. Vi inspireres av Patrick Swayze når vi sier «nobody puts B2B in the corner”.

CRM

Midt i den første nedstengningen i våres fikk vi beskjed om at vi hadde vunnet Salesforce som PR-kunde. Jubelen sto naturligvis høyt over taket, og vi ble gjenforent med gode oppdragsgivere som vi kjenner godt fra før.

Dell

Ingen over, ingen ved siden. Dette selskapet har betydd alt for Iteo, og vi er heldige som får lov til å jobbe med denne kunden som vi setter stor pris på. Takk Charlotte.

Emil

Velkommen til verden, vi gleder oss med mamma Hanne Kristine og pappa Kristian. Iteo-familien ble beriket i år også, og vi vet allerede nå at vi kan fylle en ny bokstav neste år også. Lite er større enn det.

Foxway

På tampen av året var vi med på en større rebranding da et ukjent milliardselskap plutselig havnet høyt oppe på den nordiske IT-radaren. Selskapet har en fantastisk spennende markedsposisjon, og hjelper store lokale og globale virksomheter med å finne smartere veier å drive deres forretning. Det skal også fremheves at hadde ikke en av grunnleggerne i Foxway hatt så stor tro på grunnleggeren i Iteo for snart 20 år siden, så hadde trolig kanskje ikke dette byrået her heller eksistert. Evig takknemlig, Henning!

Grantreets unike egenskaper sprengte engasjementsskalaen

i Huntons sosiale medier med over 1000 delinger og 500 kommentarer bare i Norge.

Huntons omfattende nordiske kampanje “Alle gode ting er tre” treffer midt i hjertet.

Den omfattende nordiske kampanjen “Alle gode ting er tre” treffer midt i hjertet. Det viser seg at det ikke bare er artisten Aurora som er begeistret for Huntons naturlige produkter i trefiber, vår kampanje har nådd opptil to millioner mennesker i Norden i år – og skapt en gedigen salgssuksess. Takk Anette og Stine for at dere gir oss lov til å gjøre så mye gøy sammen med dere. Også takk til Horn&Co og Grei for at vi fikk lov til å jobbe sammen med dere på å utvikle denne kampanjen.

Hjertet trumfer hodet

95 prosent av alle beslutninger fattes med instinkt og intuisjon. Av mange beskrevet som magefølelse. Den andre delen av hjernen er tregere, logisk og ubesluttsom. Den liker fakta, kunnskap og reagerer rasjonelt. Den står også for kun fem present av beslutningsprosessen. Med andre ord: Vi kjøper med hjertet og bruker det rasjonelle for å underbygge valget. Vi dreier fokus over på det kreative og gir kundene nå råd om å bruke langt større deler av budsjettet til å gjøre merkevaren kjent blant flere. Årsaken er ganske innlysende: Skal man selge mere, må man faktisk nå ut til flere.

Isopor

Det er en ære å få jobbe for Norsirk, som bruker alle sine midler på å skape et mer bærekraftig og sirkulært samfunn. I konkurranse med aktører som kjemper med alle tenkelige midler for å vinne markedsandeler, vokser Norsirk hvert å gjennom å gjøre det som er mest etisk og best for miljøet. Utplasseringen av denne maskinen på Vestlandet er enormt viktig for få gjenvunnet en av de kjipeste avfallstypene som finnes.

Juledørene til Pure Elisabeth og Swedoor har skapt engasjement i sosiale medier

Pure Elisabeth og Swedoors gode tips til hvordan du kan pynte døren til jul, har blitt tatt godt imot.

Et vellykket influenser-samarbeid for Swedoor hvor Elisabeth Halbjørhus inspirerte og gav gode tips til hvordan du kan pynte inngangsdøren på best mulig måte til jul. Vår videograf Simen har stått på i høst for å filme både det, pluss noen av Norges mest fargeglade dører til en ny serie for samme kunde.

Swedoor-julestyling-Pulse-orange-med-krans

Kjemper seg gjennom alt

Vår seniorkonsulent Linda har en ryggrad som de fleste bør misunne. Tross at hun nærmest er norgesmester i migrene kjemper hun seg gjennom en hverdag med to små barn, delvis sykemelding, og ansvar for å styre flere av våre største kunder med en presisjon og strategisk innsikt som er beundringsverdig. Vi hyller deg. Vi beundrer deg.

Lojal

Jeaneth. Takk. Du vet hvem du er, og du er også tøff nok til å gå i front med å teste ut spennende nye konsepter.

Merkevareambassadører

er et begrep som virkelig har stått på radaren vår i år. I høst har vi nemlig innført Sociabble, som er en plattform som gjør det enkelt for ansatte å dele bedriftens innhold. Hensikten er å skape større internt engasjement rundt innholdet, og la ansatte bygge positivt omdømme rundt merkevaren på en autentisk måte. Resultatene i Iteo, etter en høst med testing, er mildt sagt spennende. Vi ser blant annet en økning på hele 500 prosent i rekkevidde og eksternt engasjement på innhold ansatte har delt i sosiale medier! Les gjerne mer om Sociabble og merkevareambassadører i lenkene over, eller kontakt oss for å vite mer.

Næringsbygg er vi blitt gode til å markedsføre

Takparken på Økern Portal fikk nasjonal oppmerksomhet da landbruksministeren kom på besøk. Arbeidet med dette bygget er noe av det beste vi har gjort, og i 2021 står Oslos feteste bygg klart. Vi har generelt gjort mye på eiendom i år, og har også noen historier vi er veldig stolte av som er levert sammen fantastiske Øksnes Entreprenør på Myre i Vesterålen. Arbeidet vårt med Malling & Co har økt trafikken til selskapets nettside med nesten 50 prosent – så eiendom kan vi.

OBOS kom på kundelisten på tampen av året

Vi skal gjøre en av Oslos feteste nye bygg kjent, blant annet med en fersk nettside. Kundeeier ser ned på bygget hver morgen mens hun nyter morgenkaffen, og beliggenheten er i området der mange av oss vokste opp. Det føles godt og riktig.

Patenter

Da landet stengte ned i mars var det spesielt én kunde som var raskt ute med å utfordre oss til å tenke nytt. IP-spesialisten Onsagers ville digitalisere tjenestene sine, og så umiddelbart hvilken enorm mulighet dette var til å gjøre endringer i hvordan de kommuniserer og selger tjenestene sine. Vi har allerede kommet langt i omstillingen, men 2021 blir året da vi virkelig får dette arbeidet på skinner. Vi gleder oss! Vi har gjort mye bra sammen Axel, neste år blir samarbeidet enda tettere.

Q&A, eller en spørsmål-og-svar-spalte er gull for SEO

Strømbergs er en av landets mest erfarne bedrifter på digital markedsføring. Etter å ha fått en SEO-analyse fra oss i mars tok daglig leder et durabelig digitalt skippertak. Gode råd og en stor innsats flyttet selskapet fra side 2, til organisk topplassering på Google-søk – på under fire måneder. Neste år fyller selskapet 25 år. Vi har store forventinger til å bli med på en spennende vekstreise i den sirkulære økonomien.

Ressurser må brukes smartere

BMI tar tak for en mer bærekraftig bygg- og anleggsbransje.

Bygg- og anleggsbransjen beskrives som den glemte klimakjempen, og står for 40 prosent av samlet ressursforbruk i verden. BMI tar tak for en mer bærekraftig bransje, og har i løpet av 2020 vist hvorfor vi må ta bedre valg, bruke ressursene vi har tilgjengelig på en smartere måte, og velge de løsningene til bygget som gir lengst mulig levetid. Iteo har jobbet med utforming av budskap og innhold til kampanjen, sammen med film-teamet Rammelaus.  Gjennomsnittlig lesetid på artiklene vi annonserte var 6,30 minutter snitt – og videoene har over 188 000 visninger. Sjekk gjerne ut landingssiden for kampanjen, eller ta en titt på filmene fra BMIs fabrikk i Årdal og Oslo. Oppdragsgiver er trolig landets største talent innen markedskommunikasjon, og vi digger å jobbe sammen med deg Markus.

Surstrømming

Vi hjelper Cognizant med flere kampanjer for å vise hvordan dette selskapet med deres store norske avdeling hjelper mange av landets største virksomheter lykkes med de store digitale endringene. Oppdragsgiver Else delte masse spennende beste praksis her. Artikkelen om hvordan surströmning, halv fjers og fems gir bedre outsourcing ble en av årets mest leste.

Ti år blir Iteo neste år

Det blir fest. Det blir feiring. Her skal mange kaniner opp av hatten, planleggingen av fest er i gang.

Unike

Som alle andre virksomheter så føler vi på at ingen er som oss😊 Vi har en forretningsmodell som skiller seg ut, og vi flytter grenser for hvordan et byrå skal se ut og være. I 2021 skal vi fortsette omstillingen og bli bedre i bredden, og enda mer spesialisert på våre styrker. Vi har spekket opp byrået etter hva en B2B-bedrift behøver, og vi vet nøyaktig hvor vi skal i årene som kommer.

Veier, nye:

Mesta ønsket å redesigne nettsiden. Nytt design fikk vi hjelp til av vår gode samarbeidspartener Vegar i Roi Division, mens implementering av design i WordPress ble gjort av Iteo. Gammelt innhold ble overført til ny nettside med små justeringer, og siden fikk ny struktur. Målet var å få mer automatikk i kundeservice og valget falt på Hubspot Service Hub, hvor vårt team trygt guider Mesta på veien til smartere arbeidsformer og flere fornøyde interessenter.

Wittar.io og WGTWO

Fordi vi blir større, får vi også jobbe med flere spennende kunder. Wittar.io har akkurat lansert en superspennende form der skoler og bedrifter kan lære på mer engasjerende måter. Oppdragsgiver er en gammel kjenning, som faktisk intervjuet Iteo for Finansavisen da vi lanserte selskapet i 2011. WGTWO skal i årene som kommer hjelpe telekomselskaper over hele verden med å bryte ut av sine tvangstrøyer – vi gleder oss til å fortelle mange spennende historier.

Xledger

Et superspennende norsk teknologiselskap som ble født i skyen allerede ved starten av dette millennium. I år har vi levert to store kampanjer der vi har vridd kommunikasjonen fra det rasjonelle, til det mer følelsesmessige. Høstens kampanje rettet mot moderne økonomidirektører har vært en av våre beste noensinne, og på noen av Linkedin-annonsene satte vi nærmest verdensrekord i konvertering da åtte av ti som klikket på annonsen gjennomførte valget vi ønsket de skulle ta.

Zero utslipp

er målet for rederiet UECC, som ble et revitalisert bekjentskap denne høsten. Det er inspirerende å se hvordan dette selskapet bytter ut gamle miljøskadelige skip med det som er den meste moderne og mest bærekraftige flåten i deres bransje – der de tre nyeste tilskuddene går på batteri.

«Æ e trønder æ»

Det sa Sindre da han kom på intervju. Andre nye kolleger dette året er Ida, Kurt, Khoi og Marte. Felles for alle er at vi fyller på med spesialistkompetanse.

Øre

Ja, Vi er slitne nå. Det har vært et drittår. De økonomiske resultatene er solide, men bærekraftig er ikke denne arbeidsformen. Et kreativt byrå må se hverandre, og vi må se kundene våre. Hjemmekontor er bra, men på ingen måter best for oss.

Årets byrå – fjerde året på rad

Vi er ydmyke. Det ble dårlig med feiring i år, men vi håper vi kan ta det igjen, og at det blir en plass på pallen også neste år.

Vi er takknemlige i år. Vi kom oss gjennom. Vi er sterkere enn noensinne. Vi håper å komme tilbake til normalen i 2021, slik at vi igjen kan samle det vi mener er Norges hyggeligste byrå.

Med ønske om en fredelig jul, og et bedre nytt år.

2021 blir bra.

Takk.

Relevante innlegg

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk