85 % mener de tjener mer med marketing automation

/
En nordisk undersøkelse gjennomført av ID BBN viser at marketing automation skaper økte inntekter for bedrifter. Utfordringene ligger i kunnskap og ressurser.
6 Måletall for markedssjefen

6 måltall for den moderne markedssjefen

/
I rapportene som beskriver effekten av markedsføringen, bør du fortsatt være oppmerksom på trafikk, engasjement i sosiale medier og konverteringsfrekvenser, men resultatene du legger frem for lederne bør presenteres på en måte som begeistrer! Vi har laget en E-bok som gir deg seks måletall som viser verdien fra markedsføringen.
Iteo når ny milepæl med 20 ansatte

Iteo når ny milepæl med 20 ansatte

/
2017 ble et år med stor vekst for Iteo og det lille hyggelige byrået er fremdeles veldig hyggelig, men ikke så veldig lite lenger. Iteo startet 2018 med ansettelse av tre nye kollegaer, og ble dermed 20. Vi ønsker Håvard, Elin og Fredrik velkommen!

Iteos første æresmedlem

/
Ingen har vært viktigere i Iteos endringsprosess enn Erik Eskedal. Når han nå forlater Iteo vil vi takke han for våre beste faglige år.
7 tips til GDPR

Syv tips til GDPR for markedsførere

/
GDPR, de nye personvernreglene eller personvernforordningen. Kjært barn har mange navn, og har du ikke lest noe knyttet til temaet allerede er det høyst imponerende. Det skrives og kurses, og noen tilbyr til og med sertifiseringer innen området.
GDPR og personvernerklæringen

Hvorfor må du oppdatere personvernerklæringen i forbindelse med GDPR?

/
De nye personvernreglene under GDPR krever samtykke fra alle individer du ønsker å markedsføre deg mot ved hjelp av direkte påvirkning. Her ser vi på hvorfor du må oppdatere personvernerklæringen.
Be om samtykke til markedsføring må

Hvorfor du bør be om samtykke til markedsføring nå

/
Har du tillatelse til å sende e-post til alle kontaktene du har i CRM- eller mailløsningen din? Når GDPR trer i kraft 25. mai 2018 kan du kun sende ut nyhetsbrev, tilbud eller annen markedsføring til personer som har gitt sitt samtykke til å motta denne typen informasjon fra selskapet ditt. Men hva skjer når alle bedrifter frem til mai skal sende ut en forespørsel om å fortsatt få lov til å sende reklame? Det blir kaos, og kunden går lei.
Ansatte forstå GDPR

Hvordan sørge for at de ansatte forstår GDPR?

/
GDPR omfatter hele organisasjonen. Alle i bedriften må derfor informeres om de nye rutinene og reglene for behandling av kontaktinformasjon, og forstå hva det betyr for dem. Her er rådene for hvordan du bør gå frem.
Samtykke og GDPR

Hvordan få samtykke til markedskommunikasjon under GDPR

/
Nye personvernregler under GDPR krever at du må ha tillatelse til å ta kontakt direkte med enkeltindivider. Vi ser nærmere på hvordan du kan få samtykke fra de du ønsker å snakke med.
Hvordan komme i gang med GDPR

GDPR for markedsførere - hvordan kommer vi i gang?

/
Alle markedsførere blir berørt av de nye GDPR-reglene. Jobber du innen markedsføring, eller har ansvaret i en virksomhet betyr det at du må forberede deg. Vi gir deg sjekklisten for hva du bør starte med.
GDPR for B2B markedsforere

GDPR for B2B markedsførere

/
GDPR. Fire små bokstaver som kommer til å få stor betydning. Ikke bare for deg som privatperson, men også for alle bedrifter. For markedsførere kan disse fire bokstavene skape både trøbbel og usikkerhet.
marketing automation

Tre suksessfaktorer for marketing automation

/
Mangel på god opplæring og relevant kompetanse gjør at mange ikke evner å hente ut de virkelig store gevinstene fra inbound marketing.
Kjøper du av morsomme katter

Kjøper du av morsomme katter?

/
Salg handler i dag om å informere, inspirere og engasjere. Det gode budskapet er sentralt.
2017-fra-a-til-å-iteo

2017 fra A til Å

/
Et bemerkelsesverdig godt år der vi begynner å høste fruktene av en lang og krevende endringsprosess. Lojale kunder gjør at vi vokser over 40 prosent.
Iteo søker 1–2 superhyggelige unge, lovende kommunikasjonsrådgivere

8 tips som gir mer verdi fra marketing automation

/
Skaper dine inbound marketing-aktiviteter verdifulle leads og solid avkastning? Les dette hvis svaret er «nei» eller «vet ikke».

Hvordan lage en digital strategi

/
En god strategi beskriver hva som skal gjøres, og velger bort det som ikke skal gjøres. Her er Iteos rammeverk for digitale strategier.

Hva er Inbound marketing?

/
Inbound. Et dårlig norsk ord, men om du jobber innen markedsføring er det garantert noe du har hørt om. Men hva er Inbound marketing, og hvordan kommer du i gang?
Hunton stand bygg reise deg 2017

Traff blink med bærekraftig stand på Bygg Reis Deg

/
Hunton har nylig gjennomført en større nordisk kampanje for å gjøre trefiber til det mest anbefalte og naturlige isolasjonsvalget. Under bransjemessen Bygg Reis Deg vant de Årets beste stand.
KPI til innholdsmarkedsføring

Hvordan velge KPI for innholdsmarkedsføring

/
KPI: Du har nok hørt det før, og du har sikkert fått en god innføring i viktigheten av tydelige forretningsmål som utgangspunkt for valg av KPIer. Her får du en kort innføring til valg av KPIer til prestasjonsmåling av innholdsmarkedsføring, både for deg som jobber med B2B og B2C.