INBOUND 18: En oppsummering fra verdens største inbound-konferanse

INBOUND er en konferanse for mennesker som er lidenskapelig opptatt av markedsføring, salg og kundeservice gjennom inbound marketing. Iteo oppsummerer årets konferanse med video og agenda for kommende blogginnlegg fra INBOUND 18.

Årets INBOUND-konferanse i Boston er over. 300 foredrag, mer enn 24 000 deltakere, og 300 millioner visninger gjennom video streaming gjør INBOUND til en av verdens største konferanser innen inbound marketing.

Konferansen er et forum for profesjonelle aktører som ønsker inspirasjon og beste praksis for hvordan åpne vekst innen digital markedsføring. INBOUND er arrangert av HubSpot, og som HubSpot partner var Iteo tilstede alle fire dagene. Det samme var flere av våre samarbeidspartnere, blant annet videoplattformen TwentyThree og Vimeo, og SEO/Analyse-verktøyet SEMrush. Dette er også en god mulighet for bedrifter til å avtale små workshops for å lære mer om verktøyene vi bruker på daglig basis.

For dere spesielt interesserte anbefaler vi å ta en titt på Dharmesh Shah og Brian Halligans keynote, gründerne bak HubSpot. Den oppsummerer det aller viktigste fra INBOUND 18. Filmen finner du her.

 

Finger trykker på et tastatur på en oransje knapp hvor det står "Inbound marketing"
Anbefalt lesning:

Konferansen er et forum for profesjonelle aktører som ønsker inspirasjon og beste praksis for hvordan åpne vekst innen digital markedsføring.

Her er noen key takeaways fra konferansen:

  • HubSpot introduserer «The Flywheel». Modellen har samme grunntanke som salgstrakten de fleste av oss kjenner til, men fokuset er kontinuerlig leveranse og kundeservice. Modellen er tilpasset en tid der word-of-mouth er den viktigste formen for markedsføring (55% av virksomheter oppgir word-of-mouth som viktigste kilde til henvisninger), og nøkkel-faktoren er tillit i kundeforholdet. Du kan lese om tema her.
  • Planleggings-verktøyet Planday vokste 400 % gjennom Facebook Leads. De skilte mellom SQL’s (Sales Qualified Leads) og Quality-SQL’s gjennom felt i skjemaer, og automatisering sørget for at salgsteamet brukte tiden på kun de beste B2B-prospektene. De jobbet med A/B testing av annonser og inkluderte nøkkelord fra Google søkemotor som dikterte kundens språk.
  • HubSpot er i ferd med å bli en komplett salg- og markedsføringsplattform, også for enterprise-segmentet. De gikk mer i dybden av sitt nye produkt The Growth Suite, som er en totalpakke tilpasset de viktigste leddende i en virksomhet: salg-, markedsføring- og service.  I tillegg lanserte de også en videoplattform, og muligheten for å hoste hele nettsiden i HubSpot.
  • CEO og CO-Founder av AdStage, Shail Jain, snakket om de viktigste KPIene å spore i 2018: SQL’s (Sales Qualified Leads), aktivitetene som bidrar til leads og flere salg, og inntekter fra markedsføringskampanjer.
  • Video Hosting, Creation & Management. HubSpot har kommet med mulighetene for å hoste og administrer videofiler. Videoene kan legges inn i nettsider, blogginnlegg og sosiale medier med bare ett klikk. Du får også unik innsikt i dataen som genereres fra videoene. Les mer her.

Relevante innlegg

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk