Salesforce
Universitetet i Bergen
2013-2015
Master i sammenliknende politikk
Ambassaden i Bratislava, Slovakia
2012-2013
Internship i Utenriksdepartementet
Universitetet i Bergen
2009-2012
Europastudier
Hans-Petter Bjørkli Tryggvason har jobbet med kommunikasjon og PR i Iteo siden januar 2022. Han har bakgrunn som master i statsvitenskap fra Universitetet i Bergen, og har i tiden før Iteo jobbet i markedsavdelinger i internasjonale konsern innen IT og industri og med kommunikasjon i offentlig sektor.
Det er PR som ligger HPs jobbhjerte nærmest, og med årene har han opparbeidet seg et betydelig nettverk i media-Norge som kundene våre har god nytte av i form av fortjent omtale i store og små publikasjoner.
Styrkene hans ligger i evnen til å tilpasse budskap til ulike målgrupper og medier, enten det gjelder pressearbeid, kronikker eller andre PR-initiativer. Han har lang erfaring med å skrive for næringslivsledere og bidra til å heve synligheten til selskaper gjennom målrettet innhold og strategisk mediearbeid.
Noen har brukt tidenes sommerferievær til å spisse formen. Og det er ikke jeg.
Fortjent omtale. Redaksjonell dekning. PR-dekning. Joda, det omtales i ulike begreper, men så er det også mange varianter av PR. Uansett hva du kaller det, er mange bedrifter enige om at medieomtale er det mest synlige og verdifulle resultatet innen PR.
Visste du at en bedriftsblogg er et av de mest effektive verktøyene for markedsføring for en B2B-bedrift? I denne guiden vil du lære mer om grunnene til det, og hvordan din bedrift kan lykkes med blogging.




