Iteo kåret til Norges beste byrå på innhold og performance

Daglig leder i Iteo, Andreas Thue, er ikke i tvil om at godt innhold og god innholdsdistribusjon skaper verdi – spesielt i B2B.

«Ta turen til årets Byråprofil-kåring!». Oppfordringen fra Kampanje var klar, men hvorfor var ikke like klart. I hvert fall ikke for oss.

Iteos poengscore og omsetning har aldri vært høy nok til å bli vurdert i Byråprofil. Vi hadde derfor ingen forventninger da vi ble invitert til kåringen i november i fjor, men vi er veldig glade for at en liten gjeng fra oss dro. Timer senere stod nemlig den lille gjengen på scenen på Hotel Continental med et diplom i hånda, og knuget på en flaske bobler i ren ekstase – og overraskelse – over å ha blitt kåret til Norges beste byrå på innhold og performance.

Dette er en bekreftelse til alle de hardtarbeidende, dyktige og flotte menneskene i Iteo at de gjør veldig mye riktig. Men det visste jeg allerede.

Andreas Thue, daglig leder i Iteo

Vant over Schibsted Partnerstudio

Byråprofil kårer Norges beste byråer innen PR, reklame, mediekjøp, innhold og performance, samt teknologi og design. Arrangøren er Kampanje – et av Norges største mediehus for media- og kommunikasjonsbransjen. Selve undersøkelsen gjennomføres av Kantar, og besvares av norske annonsører som benytter byråer.

Daglig leder i Iteo, Andreas Thue, er stolt over seieren.

– Det var helt utrolig gøy å gå av med seieren som årets innholds- og performance-byrå! Ikke bare vant vi med god margin, vi fikk også den høyeste scoren i denne kategorien noensinne. I tillegg vant vi over Schibsted Partnerstudio og Metro Branding, som vi har enorm respekt for. Dette er en bekreftelse til alle de hardtarbeidende, dyktige og flotte menneskene i Iteo at de gjør veldig mye riktig. Men det visste jeg allerede, smiler Andreas.

Foto av Andreas Thue, daglig leder i Iteo

Iteo har tidligere deltatt i Årets Byrå-kåringen, og vunnet i PR-kategorien fem år på rad. Andreas synes likevel Kampanje og Kantar har truffet rett når de har valgt å plassere Iteo i kategorien innhold og performance.

– Iteo startet som et rent PR-byrå i 2011, og hjalp da norske markeds- og kommunikasjonssjefer med å skape resultater gjennom fortjent omtale. I løpet av de siste årene har dog behovet til markedsavdelingene endret seg mye, og vi har hele tiden ønsket å ligge i forkant. Det har resultert i en stor satsning på innholdsmarkedsføring og performance internt hos oss. PR er fortsatt en viktig del av markedsmiksen, men innholdsmarkedsføring og god innholdsdistribusjon har blitt viktig for å oppnå både kortsiktige og langsiktige resultater, og bygge merkevare.

Ikke i tvil om at innholdsmarkedsføring har stor verdi i B2B

På tampen av 2021 publiserte Kampanje en kommentar som stilte spørsmål om innholdsmarkedsføring er verdt prisen det koster. Den utløste en stor debatt i kommunikasjonsbransjen. Andreas er selv ikke i tvil.

– Man kan gjerne diskutere om innholdsmarkedsføring er verdt prisen det koster eller ikke. Jeg er kanskje ikke den mest objektive kilden her, men i B2B, der informasjonsbehovet til beslutningstakerne er enormt og kjøpsprosessene er lange og kompliserte, vet vi at innholdsmarkedsføring har stor verdi. Vi ser gang på gang hvordan godt innhold plassert på rett sted hjelper B2B-bedrifter med å lykkes med sine mål og vokse.

I 2022 skal vi klatre enda høyere på pallen!

Andreas Thue, daglig leder i Iteo

Vil vinne over Try i neste Byråprofil-kåring

I tillegg til å bli kåret til Norges beste byrå på innhold og performance, ble Iteo også kåret til det tredje beste byrået i Norge, på tvers av alle kategorier. Vi ble kun slått av Pol og Try, hvor sistnevnte vant den prestisjetunge prisen for 19. år på rad. Det ga vann på mølla for Andreas, som nå har satt et hårete mål for 2022, med resten av byrået i ryggen.

– I 2022 skal vi klatre enda høyere på pallen. Vi skal gjøre alt vi kan for å frarøve Try, Norges mest kjente reklamebyrå gjennom tidene, muligheten til å vinne Byråprofil for 20. år på rad. Det er lett å kalle ambisjonen naiv og urealistisk, og det blir ikke enklere når innsikten fra Byråprofil-undersøkelsen viser at det er mange poeng opp til Try. Likevel er det nok av argumenter for å være dumdristige nok til å være ambisiøse, sier Andreas.

Han har klare tanker om hvordan Iteo skal få det til.

– Vi skal fortsette å bygge merkevaren Iteo. Vi skal bli veldig mye mer synlige. Vi skal føre an i debatter. Vi skal dele våre tanker, verdier og holdninger. Vi skal fortsette å by på kunnskap og inspirasjon. Vi skal gjøre mer som vekker oppsikt, og vise at B2B-byråer også kan være veldig kreative. Vi skal rett og slett ta vår egen medisin, og gjøre for Iteo det vi anbefaler kundene våre å gjøre.

– Om innsatsen og investeringene gjør at vi klatrer oppover på byrålisten i år vil det definitivt ha vært verdt det. Om vi ikke lykkes så har vi hatt vårt morsomste år noensinne, og vi vil aldri angre på at vi prøvde. Det blir et eksperiment vi kan se tilbake på som et høydepunkt i karrieren, avslutter Andreas.

Foto fra Byråprofil er tatt av fotograf Eivor Eriksen.

Relevante innlegg

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk