2018 fra A til Å

Flinke folk, uhjulpen kjennskap, og Galdhøpiggen. Det gikk mye oppover i 2018 også. Her er en oppsummering fra året som har gått, i kjent stil.

Iteo skal være B2B-byrået. Misjonen er å skape anbefalinger for våre kunder. Visjonen forblir «der du vil være».

Annonsering er blitt viktig for et byrå som startet med PR. Dagens medielandskap krever at vi tenker nytt rundt distribusjon av historier som skaper engasjement. Konseptet Norske Industrihelter, gjort sammen med NTI, har vist hvor bra innholdsmarkedsføring kan være når man gir rikelig plass til mye tekst og videoer med lengde.

B2B. På nyåret får skomakerens barn endelig ny nettside og posisjonering: Iteo skal være B2B-byrået. Misjonen er å skape anbefalinger for våre kunder. Visjonen forblir «der du vil være». Vi gleder oss til å bli enda tydeligere på hva vi skal være for hvem.

Cathrine Thaning er ledig på markedet og kan starte umiddelbart. Tidligere PR-sjef i Ayfie og SAP. Hun anbefales varmt av Iteo til de bedriftene som ønsker seg synlighet i pressen, i Norge, Norden og resten av Europa.

Dell EMC har akkurat kommet til markedet med en ny plattform, som skal gi oss stor suksess med innholdsmarkedsføring neste år. Vi klyper oss litt i armen hver dag over hvor heldige vi er som får bistå verdens viktigste teknologileverandør.

En egen metode for å sikre påmeldinger til våre kunders seminar leverer over målene nærmest hver gang. Essensen handler om godt budskap, smart segmentering og effektiv distribusjon.

Føljetong: En av våre favorittkunder gjennom tidene, Ibas, er tilbake. Den har vi venta på, og vi har mast og mast på markedssjefen i mange år. Derfor føles det også godt å merke at pressen fortsatt synes Kongsvingers stolthet er gøy. Digi.no var på besøk hos dem i november og er i ferd med å skrive en av de mest grundige føljetongene vi noensinne har sett, her er del tre, og mer kommer.

Galdhøpiggen. Vinteren 2018 var fantastisk, med masse snø. Derfor var mottagelsen blandet da årets sommertur ble lagt til høylandet og mer snø. Etter at folket hadde vært øverst i Norge var det mange som ga initiativtaker de viktige ordene: «du hadde rett».

Håvard, Elin, Fredrik, Hanne Kristine og Stein Arne har alle markert seg sterkt i sitt første år hos oss, og vi fryder oss over å ha dem på plass. Erik (se Æ) og Gitte forlot oss. Begge er savnet.

IP-sjekk. For vår lojale kunde Onsagers har vi utviklet ny nettside og bidratt til en kjempesmart digital IP-sjekk. Oppdragsgiver Axel Krabberød vet å sette konstruktive krav til byrået sitt, og det gjør oss bedre. Kunder som utfordrer vil vi ha mange av.

Jørn Davidsen – Iteos desidert mest lojale kunde. Jørn og Andreas Thue i Iteo har i år jobbet sammen i 18 år. Det må vi huske å markere i det nittende.

Keepers. Kjempefin kunde i bemanningsmarkedet for håndverkere, som vi fikk inn på starten av året. Første oppgave ble: «gi oss et navn!». Etter mye om og men landet vi på «Keepers», som symboliserer flinke håndverkere (hender) som man ønsker å beholde. Navnet er nok bare en liten del av det, men uansett opplever kunden resultater som er milevis over deres villeste forventninger.

Landingssider. Vår digitale rådgiver, Fredrik, har laget nye påmeldingssider til arrangementer, som konverterer mer enn noensinne. I høst er det satt rekorder, og andre har latt seg inspirere. #stolt.

2017-fra-a-til-å-iteo
Anbefalt lesning:

For å få ferdig vår store innholdskampanje på GDPR, måtte vi blant annet oversette finsk HTML-kode. Det var ingen lek.

Mensutfordringen til Libresse har til hensikt å bryte menstabuet i idretten og utdanne både utøvere og trenere om hvordan mensen påvirker prestasjon. Iteo fortsetter å bryte menstabuet sammen Libresse i 2019 og er stolte av at over 150 norske idrettslag har tatt utfordringen til nå! Tøffe jenter fra Skedsmo bryteklubb og Trondheim svømme- og livredningsklubb bryter menstabuet og utfordrer andre lag i 2019.

NTT Security er en av kundene som snart har vært med oss lengst, og er også et eksempel på at lojalitet begge veier skaper de beste resultatene over tid.

Office 365 og andre smarte verktøy. Året har blitt brukt til å konsolidere og innføre støttesystemer som digitaliserer hele arbeidsformen vår. Vi er vilt begeistret for Teams, som mange flere burde sjekke ut. Da Iteo ble startet i 2010/2011 var vi en av Norges første på Office 365, først i 2018 startet vi å hente ut det fulle potensialet. #tingtartid

Personvern, eller GDPR. For å få ferdig vår store innholdskampanje på GDPR, måtte vi blant annet oversette finsk HTML-kode. Det var ingen lek. Kampanjen var en av våre mest populære noensinne, og spørsmålene om de nye reglene har vært mange i år.

Quantum, Amec, Kommunikasjonsforeningen, Handelshøyskolen BI og Iteo arrangerte frokostseminar om viktigheten av å måle effekten av kommunikasjon. Interessen var over all forventing, med over 350 påmeldte. Vi er også eneste norske byrå i den internasjonale organisasjonen for måling av kommunikasjon.

Rekruttering. Vi trenger nye folk. På web, og en kundeeier som enten er god på reklame eller PR, eller helst begge deler. Vi mottar også gjerne henvendelser fra eksperter på markedsteknologi, og Hubspot. Send mail til Tina@iteo.no

Salgsleads. Godt innhold distribuert på en smart måte gir kvalifiserte salgsleads. Det vet Ranja i Communicate og Marianne i Malling.

Tradisjoner. Endelig fikk vi gjenopplivet skidagen. Vinterstorm i Oslo Vinterpark er ikke dagligdags, men vi red den av også.

Uhjulpen merkevarekjennskap tredoblet seg for vår kunde, Hunton, i etterkant av årets innsats. Herregud, så stolte vi er av denne kampanjen!

Vaskemaskinen, type oppvask, gikk i stå før ferien. Fortvilelsen var stor hos de yngre. Heldigvis trådte administrasjonssjef, Janne, til med vettug brukeropplæring, med gule hansker og oppvaskbørste. Også den krisen ble avverget.

Webtrafikk: Trafikken til Iteos nettsider har økt med 27 prosent i 2018, og lesetiden er opp 20 prosent. Dette er årets mest populære blogginnlegg.

XStorage. Resultatene vi har skapt for Eaton, på deres nye løsninger for lagring av energi, har skapt begeistring og applaus i hele markedsapparatet til energigiganten. En økning på 90 prosent i medieomtalen kimser vi ikke av😊.

YLE er NRK i Finland, og en av TV-stasjonene som våre venner i IDBBN ser på når de ikke hjelper våre og egne kunder med å digitalisere markedsføringen med de mest avanserte og nyskapende løsningene på markedet.

Zanda og Icopal ble på tampen av året døpt om til BMI Group. Vi gleder oss til å bygge ny merkevare på skuldrene til 140 år med tradisjoner. www.bmigroup.com har vært en viktig oppgave for Iteos team denne høsten, og vi var først i Europa til å gå live med ny nettside!

Æresmedlem. Erik forlot oss i starten av året og fikk hederen han fortjente.

Økern Portal. I 2021 står Oslos feteste næringsbygg klart. Vi sikler etter å flytte inn, og har bidratt betydelig med ekstern kommunikasjon. Nyheten om at Telia skal flytte inn skapte jubel, og annonsørinnhold er en kanal vi blir stadig mer glad i.

Årets byrå. Vi vant igjen, heldigvis. Det var vondt i ukene før dommen falt, og lettelsen stor da «Iteo» ble ropt opp. Dessuten oppdaget vi også at vi hadde de mest tilfredse kundene i Norden.

Iteos oppskrift er enkel: Flinke og hyggelige folk som jobber hardt for sine oppdragsgivere. Vi tror at vi lykkes fordi vi bryr oss, og fordi vi aldri gir oss.

P.S.

DNV GL – Business Assurance med Joacim og Cecilie har vært med oss fra dag 1. Vi er dem evig takknemlig for all tillit gjennom syv år. Særlig varme tanker til dere!

Tusen takk for et kjempefint år! Vi ønsker alle kunder, partnere og kolleger en riktig god jul og et godt nyttår!

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.