Vi flyttet, byttet systemer og fikk mange flinke nye kolleger. I tillegg fikk vi oss noen kilevinker; kanskje noe var fortjent? Her er året vårt fra A til Å.
Auntie. Våre nye finske venner har satt mental helse på arbeidsplassen behørig på kartet. Her har vi gjort en større lansering der vi blant annet samlet HR-ledere fra mange av landets største virksomheter. Det er ikke vanskelig å stille seg bak budskapet om at glade ansatte gir en mer produktiv bedrift.
Breial. Utspillet om å riste Try ned fra førsteplassen i Byråprofil var kanskje ikke realistisk, men det var gøy å være frempå – og noen vil sikkert mene at det var på sin plass at vi ble jekket noe ned. Om ikke annet var vår artikkel den mest leste betalte innholdsartikkelen på Kampanje på to år, og vi fikk masse gratisreklame da Kampanje lagde skrytecase på markedsføringen vår.
Nedturen var også der da vi ikke vant Byråprofil igjen, men det var heller ikke vanskelig å unne våre venner i Schibsted Partnerstudio seieren. Vi vant riktignok nachspielet, og neste år skal vi ta dem 😊
Construction City, Drammen Helsepark, Økern Portal, Tollgaarden, og mange flere. Vi jobber med noen av de største næringsbygg-prosjektene i Norge med budskap, innhold og smart målrettet kommunikasjon. Vi fryder oss over spennet i det å jobbe med både de mest innovative og samfunnsendrende byggeprosjektene, til byggene som ser sin viktige rolle i nærmiljøet, og til der viktige landemerker løftes tilbake til sin fordums glans.
Den modige markedssjefen er vår nye merkevareplattform, og den har allerede bevist hvorfor det er viktig å gjøre seg tidlig kjent overfor bedriftene vi ønsker å jobbe med i fremtiden. Kampanjen har satt i gang debatter og skapt mye positiv oppmerksomhet, og vi ser fra våre egne systemer at den lykkes med å skape interesse blant mennesker og merkevarer vi ikke tidligere har jobbet for og med.
ESSVE. For en gjeng. For en fantastisk flott kunde, og så gøy å få jobbe kreativt sammen med dem. Her skjer det masse spennende fremover, og samarbeidet viser hvorfor det er så viktig med god kjemi mellom byrå og kunde.
Føkk gating. Hvis du har bra budskap å dele med verden, hvorfor i huleste huttiheita skal du hindre nye interessenter å bli kjent med deg? Budskapet vårt er enkelt, og vi håper de skjer endringer i praksis i hele bransjen vår: Når skjemaet ødelegger merkevaren – Iteo
Gitte, Stein Arne, Christina, Lena, Ann-Mari, Hans-Petter, Ingvild, Kari, Alexander, Morten, Madeleine og Fredrik startet alle i Iteo i 2022. Mange dyktige fageksperter som tilfører oss helt nye dimensjoner. I løpet av året mistet vi også dessverre Sindre, Kurt, Tina, Elin og Guro. Av de nye er vi særlig glad for at tre tidligere høyt verdsatte kolleger gjorde comeback. Det er en ære og en sann glede.
Gjennom en satsing på organisk innhold denne høsten har vi blitt kjent med (og for) mennesker vi ikke ville møtt på andre arenaer.
Hubspot og datadrevet markedsføring er en stor satsing for oss, og en kritisk komponent for markedssjefer som vil lykkes inn i fremtiden.
Innsamling av data. Det er heldigvis mye som kommer til å endres fremover med tanke på innsamling av data, og som gjør at bedrifter må bli flinkere til å bruke sine egne data fremfor å stole på usikre tredjeparts-data. Vi er en stor tilhenger av å ikke samle inn mer enn strengt tatt nødvendig, og da vi fikk en spennende kommentar på dette i en av våre sosiale medier kanaler var vi ikke sene med å kjøre debatt.
Julebord ble det to av. Et i april og et i desember på Radisson Red ved siden av våre nye kontorer. 2021-julebordet var i flotte rammer på Lysebu, 2022-julebordet bød på blant annet karaoke – til stor glede for noen, og forargelse for andre.
Kompetanse blir alltid først utsolgt. Konsulentene i Sicra leverer imponerende resultater, og er en kunde vi har hatt æren av å jobbe med i mange år. I 2022 leverte vi ny nettside som skapte stor stolthet, både hos kunde og internt i Iteo.
LinkedIn. En av våre aller viktigste kanaler for å nå ut på vegne av våre kunder og for oss selv. For våre kunder gir det unik målretting og tankelederskap. For oss gir det en mulighet til å snakke med markedet på nye måter. Gjennom en satsing på organisk innhold denne høsten har vi blitt kjent med (og for) mennesker vi ikke ville møtt på andre arenaer.
Merkevarebygging. Kanskje det viktigste ordet i Iteo i 2022, og en fanesak i B2B-markedet. Skal en bedrift vokse, må den hele tiden vinne nye kunder. Skal du vinne kunder, må du huskes (top of mind) når kjøpsprosessen starter. Det handler ikke lenger om hva kundene tenker om din merkevare, det viktigste er når de gjør det.
Nofence. Tre helsiders oppslag i papiravisen til Dagens Næringsliv er ikke hverdagskost, men så er også dette selskapet vilt spennende og utrolig inspirerende. At en av Norges mest fremgangsrike teknologiselskap er fra Batnfjorden i den flotteste delen av Norge er også en stor glede for daglig leder Andreas som har deler av slektsarven sin derifra.
Ombruk. Sirkulære forretningsmodeller er en absolutt nødvendighet, og det blir i større grad et lovkrav. Sammen med superdesigner og venn av huset, Benjamin i Neue, utviklet vi konseptet Viteboks. Her gjør Norsirk en fantastisk viktig samfunnsinnsats for å sikre innsamling av hvitevarer slik at de kan få nytt liv i nye hjem. Den mest miljøvennlige varen er som kjent den som aldri blir produsert.
Podkast-rommet er innredet. Dette blir moro. Vi skal leke oss selv, og vi skal produsere for våre kunder. Dette er et veldig fint format, som støtter kvalitet fremfor kvantitet. Vi fryder oss over nye dimensjoner på lyd og bilde i tjenestespekteret vårt.
Q brukes som symbol for mange fysiske størrelser i energi, og ble også viktig da den norske tradisjonsrike produsenten (og patentholderen) av varmekabler gjorde om sin markedsledende kabel TKXP til den mer miljøriktige og lettere TQXP.
Utfordringen med relanseringen var blant annet at den nye kabelen så helt lik ut som den gamle, og vi behøvde derfor å kreativt kommunisere de mange fordelene med endringen. Dette ble en større kampanje der vi sammen med videopartner Red Ant fikk klekket ut denne snedige filmen Nexans – TQXP – den nye varmekabelen fra Nexans.
Podkast er et veldig fint format, som støtter kvalitet fremfor kvantitet. Vi fryder oss over nye dimensjoner på lyd og bilde i tjenestespekteret vårt.
Refleksjon og læringsutbytte har vært viktige stikkord i et av høstens store prosjekter: emneansvarlige i Digitale verktøy og kanaler ved Kristiania. Med Gitte i spissen har vi forelest innen bredden av hva som kreves for å lykkes med god strategisk og operativ markedskommunikasjon. Ekstra hyggelig var det å få så mange gode tilbakemeldinger fra studentene på jobben vi gjorde.
STI Norway. Et hyggelig gjensyn på kundelisten, og et selskap vi har jobbet mye med tidligere da de var kjent som Euro Business School. Her jobber vi tett sammen med kunden på spennende lanseringer som kommer. Vi er også begeistret for innsikten de deler i en fersk rapport som tar tempen på tilstanden hos norske selgere, og som også forteller oss at inbound er ingen magisk trylleformel. Det må fortsatt sverges til tradisjonell merkevarebygging, og dyktige selgere som bistår og gir råd i en form som kundene foretrekker.
Triumfen var komplett da Janicke og vårt Dell-team fylte Oslo Spektrum på årets viktigste event for verdens største IT-selskap. Det er en ære og en glede å få lov til å jobbe så mye og så tett sammen med så mange flinke folk hos oppdragsgiver, og dette arrangementet var høstens største oppdrag for Iteo.
Ullensaker kommune-kampanjen vi gjorde for Innofactor har resultatmessig vært noe av det beste vi har oppnådd noensinne. Avkastningen på investeringene er på veldig mange tusen prosent, og selskapet har levert et knakende godt år, med en salgspipeline som strekker seg langt inn i det neste.
Vise: 1. april lanserte vi annonseplattformen Vise nasjonalt, der vi utviklet både navn og bisto med innhold og den digitale markedsstrategien. Vise er svært viktig for å bidra til at at større deler av det norske annonsemarkedet tilfaller redaktørstyrte medier som lokalavisene, og for å sikre bedre vilkår til den norske journalistikken. Vi applauderer alle tiltak som gjør det lettere for norske virksomheter å gjøre seg mindre avhengig at de store internasjonale annonseplattformene.
WOW. Iteo har fått en av verdens mest kjente merkevarer på kundelisten, og vi gleder oss enormt til å røpe hvem det er snakk om. Fordi de skal lansere noe, kan vi ennå ikke røpe hvem det er snakk om.
Xledger fosser frem kommersielt og viser at merkevarebygging og det å stå i posisjonene lønner seg. Selskapet har oppnådd mye med merkevareplattformen «Moderne CFO», og vi håper å bli Norges best driftede byrå etter å ha byttet ERP til Xledger.
Yr er en av mange funksjoner som er koblet opp til en smart tjeneste som Guard Automation har for oppvarming av kunstgressbaner. Løsningen har spart fotballklubbene for store summer i en tid strømregningene har skutt i været. Mange klubber har i 2022 investert i denne strømstyringsløsningen etter at vi blant annet fortalte om erfaringene fra Grenland.
Z-generasjonen er konstruktivt krevende, og det skal vi arbeidsgivere være glade for. Vi går mot en tid der mange setter det gode formålet over lønnsomhet, og for å øke produktivitet og fleksibilitet må det investeres i de beste skyløsningene og i opplæring. Dette tema satte vår gode kunde Salesforce på agendaen i Aftenposten i høst.
Æresmedlem nummer tre. Trist, men utrolig gøy for Tina med en spennende ny retning i karrieren: Æresmedlem nummer 3 – Iteo.
Økern Portal, endelig fikk vi flytte inn og vi følte oss hjemme fra første stund. Vi har Nord-Europas feteste grønne tak, et rikt serveringstilbud, og er nå stolte når vi får gjester på besøk. Vi er også heldige og fikk æren av å hjelpe de flotte folka i 4Service å skape tilbudet Under Taket.
År, og hele 50 av dem. Simen, en av de med lengst fartstid i selskapet. En mann med gode verdier og stor omsorg for andre. Verneombudet vårt. Villmannen på ski og sykkel. Grinebiteren når andre har quiz og karaoke. Vi er heldig som har deg hos oss, Simen.