101 ideer til innhold for markedsførere

Trenger du nye ideer til innhold som skaper salg? Her er våre favoritter.

Convince & Convert har en liste med 101 ideer til innhold for markedsførere. I denne listen finner du noe av innholdet vi produserer mest, både for kunder og til egne kanaler. Hvis du ikke har tid til å gå gjennom alle ideene har vi samlet våre åtte favoritter her. Dette er innhold vi opplever begeistrer eksisterende kunder og bidrar til å vinne nye. Kanskje finner du en ny favoritt?

1. Kundereferanser

Det er ikke tilfeldig at vi setter kundereferanser på toppen av listen. Fremfor å fortelle at virksomheten driver med rådgivning, aluminiumsproduksjon eller belysning, bør du synliggjøre ekte historier om hvordan selskapet skaper verdi for kundene. Det er både mer troverdig og ofte mer givende å lese. Ofte har disse en ryddig struktur med;

  • Bakgrunn
  • Løsning
  • Resultat

Les noen av våre kundereferanser her:

Foto av de første sidene i en guide.

2. Guider og veiledere

Å vise hvordan selskapets kompetanse kan hjelpe målgruppen med å løse sitt behov er på mange måter kjernen i innholdsmarkedsføring. En god guide kan for eksempel ha format som en artikkelserie på bloggen, en faktabok eller whitepaper, gjesteinnlegg hos kunder og partnere, annonsørinnhold, og mye mer.

Et konkret eksempel på dette er hvordan vi bisto Eiendomshuset Malling & Co med en guide for utskiftning av oljefyr. I 2020 ble det forbudt å fyre med olje. Veilederen diskuterer fordeler og ulemper med alternative energikilder, slik at gårdeiere kan ta velinformerte valg. Dette bygget både merkevare og førte til nye oppdrag for selskapet.

3. E-bøker

E-bok/faktabok/whitepaper – kjært barn har mange navn, og e-bøker er nyttig for emner som egner seg til fordypning. I likhet med guider, viser e-bøker ekspertise, og kan blant annet være et viktig bidrag til å rekruttere nye medlemmer til selskapets nyhetsbrev.

Vi har laget en rekke e-bøker for flere kunder. Ta eksempelvis en titt på:

4. Se fremover

Spådommer om hva fremtiden vil bringe viser at virksomheten følger med, og kan bidra til å posisjonere ansatte og selskapet som en tankeleder innen deres fagfelt.

Still deg spørsmålet; Hva er kundene mine opptatt av og hvilke store endringer vil påvirke kundene fremover? Hvordan bør kundene respondere på endringene?

Les byråleder Janicke sine råd om hvordan man bedre kan lykkes med tankelederskap.

5. Infographics

Infografikk er fantastisk for å forklare noe på en visuell og mer lettfattelig måte. Det kan bidra til å øke forståelsen til målgruppen, og skape tettere koblinger mellom målgruppen og selskapets visuelle profil.

6. Webinarer

2020 er året hvor webinarer virkelig har skutt fart. Et webinar er et strålende format for å vise frem produkter, drive opplæring og presentere suksesshistorier. Formatet knytter sterkere bånd til målgruppen, og er utmerket for å bygge opp flere mottakere av nyhetsbrev.

Her kan du lese mer om hvordan du kommer i gang med ditt første eller neste webinar.

7. FAQ

Har nettsiden en «Ofte stilte spørsmål»-seksjon? Det kan hjelpe kunder og samarbeidspartnere, samt øke organisk trafikk til hjemmesiden.

Klikk her for tips som kan hjelpe virksomheten med å klatre til topps i Google.

Hjernen vår oppfatter bilder og video raskere enn tekst – faktisk opptil 60 000 ganger raskere.

8. Film

På bare få år har vi sett en sterk dreining mot mer videoinnhold både på nettsider, blogger, i artikler, i annonser og ikke minst i sosiale medier. Vi konsumerer video som aldri før! HubSpot trekker frem interessant statistikk for oss markedsførere, som argumenterer godt for hvorfor vi bør bruke video i markedsføringen:

  • Hjernen vår oppfatter bilder og video raskere enn tekst – faktisk opptil 60 000 ganger raskere.
  • Vi husker også visuelt innhold mye bedre enn tekst.
  • Bilder og video skaper et mye større engasjement enn tekst. Bedrifter som bruker video i sosiale medier kan skape over dobbelt så mye engasjement som bedriftene som ikke bruker video.

Klikk her for å lese mer om video i markedsføring, eller sjekk ut nettsiden, bildene og videoene vi produserte for Hunton i forbindelse med kampanjen «Anbefalt av». Her kan du lese hva markedssjefen i Hunton tenker om kampanjen.

Trenger du hjelp til å komme i gang med dine innholds-ideer? Legg gjerne igjen kontaktinformasjonen din, så tar vi kontakt med deg for en hyggelig prat!

Relevante innlegg

Få nyheter og våre beste caser rett i innboksen din.

Årets byrå logo
BBN - The world's B2B agency logo
Google Partner
Iteo Hubspot Solution Partner Program
Iteo bra søk